Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62873X |
AKRON-MALÒ | 90170 |
APEC | BCY1002 |
ATE | 24.3222-1716.3 |
ATE | 24322217163 |
BENDIX | 212328B |
BLUEPRINT | ADN14470 |
BORG BECK | BBW1715 |
BOSCH | 0 204 116 482 |
BOSCH | F 026 002 482 |
BOSCH | F 026 009 482 |
BRAKE ENG | WC1124BE |
BREMBO | A 12 341 |
BREMBO | A12341 |
CAR | 3666 |
CIFAM | 101-759 |
DELPHI | LW 80100 |
FERODO | FHW323 |
FIRST LINE | FBW1715 |
FTE | R220025A1 |
GIRLING | 5006391 |
HBJAKOPART | J3231115 |
HELLA | 8AW 355 532-841 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-841 |
JAPANPAR | CS114 |
JURID | 212328J |
KAWE | W4027 |
LPR | 4027 |
MAG | 360219230434 |
MAPCO | 2166 |
MAXGEAR | MGH-759 |
METELLI | 04-0759 |
METZGER | 101-759 |
MEYLE | 16-14 531 0013 |
MGA | C1685 |
NISSA | 44100-00QAC |
NK | 803964 |
OPENPARTS | FWC3191.00 |
PAGID | 72280 |
PEX | 122636 |
QUINTON HA | BWC3749 |
QUINTON HA | RF22126 |
REMSA | C1522.68 |
REMSA | C152268 |
RENAU | 77 01 043 912 |
ROADHOUS | 1522.68 |
TEXTAR | 34030200 |
TRISCAN | 813025053 |
TRUSTING | CF138 |
TRW | BWH391 |
VALEO | 402290 |
WOKING | C1522.68 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.