Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1028 |
APEC | BCY1122 |
ATE | 020219 |
ATE | 24.3220-1108.3 |
BENDIX | 211961B |
BENDIX | 621961 |
BORG BECK | BBW1617 |
BORG BECK | BBW1839 |
BOSCH | 0204116157 |
BOSCH | 0204116558 |
BOSCH | 116558E |
BOSCH | F 026 002 157 |
BOSCH | F 026 002 558 |
BOSCH | F026002157 |
BRAKE ENG | WC1447BE |
BREMBO | A 12 274 |
BREMBO | A12274 |
CIFAM | 101-602 |
DELPHI | LW21961 |
DELPHI | LW21981 |
DELPHI | LW31961 |
FEBI | 102866 |
FEBI | 12011 |
FERODO | FHW210 |
FIAT | 71737952 |
FIAT | 71737953 |
FIAT | 7734997 |
FIAT | 9948195 |
FORD | 1554724 |
FORD | 9S512261AA |
FTE | R20071A1 |
GIRLING | 5005311 |
GIRLING | 5005335 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-601 |
JURATEK | JCY1002 |
JURID | 211961J |
LPR | 4473 |
METELLI | 04-0602 |
MIN | MWC277 |
NK | 802337 |
QUINTON HA | BWC3540 |
STOP | 211961S |
TEXTAR | 34026600 |
TRW | 32967620 |
TRW | BWF261 |
TRW | BWF311 |
TRW | BWF335 |
UNI | GWC1412 |
VILLAR | 6235012 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Ferodo ma długą historię innowacji technologicznych z zakresu motoryzacji i rozwoju procesów produkcyjnych. Teraz firma produkuje części samochodowe dla wiodących producentów aut na całym świecie. Ferodo jest nowatorską i zaufaną marką, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązania do systemów hamowania, osprzętu silnika spalinowego i uszczelnienia i układów sterowania.
Firma Ferodo obsługuje producentów samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, a także ciężkich pojazdów terenowych i samochodów sportowych, które wyposaża w wysokiej jakości oryginalne części, dedykowane na pierwszy montaż fabryczny.
Dzięki 17 centrom technologicznym na całym świecie, przedsiębiorstwo Ferodo z powodzeniem wprowadza przełomowe osiągnięcia w dziedzinie motoryzacji. Co więcej, firma wprowadziła do branży tysiące patentów i nieustannie pracuje nad wprowadzaniem nowych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego.
Ferodo to uznana międzynarodowa marka nie tylko pośród czołowych producentów samochodowych, ale także faworyt na rynku wtórnym części zamiennych. Inżynieria i produkcja części Ferodo stoi na bardzo wysokim, światowym poziomie. Wszystkie elementy są produkowane we własnych zakładach, zgodnie z obowiązującymi normami.