Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1164 |
APEC | BCY1450 |
ATE | 24.3219-1767.3 |
BETTAPARTS | 4248 |
BETTAPARTS | 4494 |
BLUEPRINT | ADG04445 |
BORG BECK | BBW1487 |
BORG BECK | BBW1849 |
BOSCH | 986475939 |
BOSCH | F026009939 |
BRAKE ENG | WC1277BE |
BRAKE ENG | WC1509BE |
BRAKE FIT | BWC8026 |
BREMBO | A12157 |
CHEVR | 90443261 |
CHEVR | 95975171 |
CHEVR | 96574718 |
DAEWOO | 90235422 |
DAEWOO | 96574718 |
DELPHI | LW50008 |
DELPHI | LW90049 |
FEBI | 6794 |
FERODO | FHW041 |
FTE | R19082A1 |
GIRLING | 5004119 |
JURATEK | JCY1010 |
LPR | 4248 |
METELLI | 04-0298 |
MOTAQUIP | VWC517 |
NAP | NWC5028 |
NAPA | NCY1011 |
OPEL | 550133 |
OPEL | 550141 |
OPEL | 550144 |
OPEL | 90009594 |
OPEL | 90374076 |
QUINTON HA | BWC3413 |
QUINTON HA | BWC3816 |
ROVER | C1512 |
ROVER | C1993 |
TRW | BWD119 |
TRW | BWD321 |
VAUXH | 24461620 |
VAUXH | 90009594 |
VAUXH | 90374076 |
VAUXH | 90443261 |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Juratek to brytyjskie przedsiębiorstwo, które jest przykładem wyjątkowo szybkiego rozwoju. Firma powstała w 1995 roku, działając lokalnie, aby w ciągu kilku lat zdobyć kilka kolejnych rynków. Dzisiaj mowa o marce znanej w różnych zakątkach świata. Przedsiębiorstwo zdobyło uznanie głównie za sprawą troski o najwyższą jakość produktów, udoskonalanych w prywatnych laboratoriach producenta.
Części Juratek to niemal wyłącznie części hamulcowe lub blisko związane z układem hamulcowym. W ofercie zaczęły się też pojawiać części zawieszenia pneumatycznego. Producent jest jednym z wiodących europejskich i światowych dostawców części do samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów. Zdecydowanie jest to główny obszar działania firmy. Niemniej w asortymencie pojawia się też coraz więcej części do samochodów osobowych.
Firma Juratek stawia na rozwój, stale poszerzając katalog produktów. Wszystko po to, aby w pełni zaspokoić potrzeby rynku. W obszarze części hamulcowych dla pojazdów ciężarowych udało się to już osiągnąć. Producent dostarcza części do ciężarówek wszystkich marek prowadzących dystrybucję pojazdów w Europie. Juratek coraz prężniej działa też poza Europą.