- Lokalizacja w aucie: Z tyłu
- Otwór o śr[mm]: 21
Dodaj opinię
(15.02.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy MAXGEAR 19-0030 (Tylna Oś, po obydwu stronach)
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52902 |
A.B.S. | 62831 |
A.B.S. | 62831X |
A.B.S. | 62841 |
A.B.S. | 62843 |
AKRON-MALÒ | 90066 |
AP AUTOMOT | LW25153 |
APEC | BCY1463 |
ATE | 020244 |
ATE | 24.3220-1617.3 |
ATE | 27.3200-1062.3 |
ATE | 27.3200-1075.3 |
AUTODELTA | 70577 |
BENDIX | 251032B |
BENDIX | 251036B |
BENDIX | 625123 |
BOSCH INDI | 0 204 011 581 |
BOSCH INDI | 0 204 116 226 |
BOSCH INDI | 0 986 AB8 040 |
BOSCH INDI | 116 226E |
BOSCH INDI | 475 634W |
BOSCH INDI | F 026 002 234 |
BOSCH INDI | F 026 002 238 |
BOSCH | 0 204 116 226 |
BOSCH | 0 204 116 234 |
BOSCH | 0 204 116 238 |
BOSCH | 0 986 475 634 |
BRAKE ENG | 4582 |
BRAKE ENG | WC1534BE |
BRAKE ENG | WC1542BE |
BRAKE ENG | WC4582 |
BRAKE ENG | WC4590 |
BREMBO | A 12 254 |
BREMBO | A 12 286 |
CAR | 3686C |
CAR | 3794C |
CIFAM | 101-577 |
CIFAM | 101-696 |
CIFAM | 70577 |
CITRO | 4402.97 |
CITRO | 95668067 |
DELPHI | LW25123 |
DELPHI | LW25153 |
FAG | R20056A1 |
FEBI | 12389 |
FEDERAL MO | CW1028 |
FENOX | K2082 |
FERODO | FHW084 |
FERODO | FHW086 |
FERODO | FHY084 |
FERODO | FHY086 |
FIRST LINE | DW487 |
FIRST LINE | FBW1519 |
FIRST LINE | FBW1648 |
FRITECH | CF061 |
FTE | R20054A1 |
FTE | R20056A1 |
FTE | R20056B1 |
GIRLING | 5005170 |
H.HESS/DAN | PHWC238LH |
HITEC | H529020 |
HITEC | H62831 |
HITEC | H628310 |
HITEC | H62841 |
HITEC | H628410 |
HITEC | H628430 |
KAGER | 39-4062 |
KAGER | 39-4452 |
KAWE | W4582 |
KAWE | W4590 |
LPR | 212133 |
LPR | 4582 |
LPR | 4590 |
LUCAS_ELEC | BWF166 |
LUCAS_ELEC | BWF170 |
MAG | 360219230211 |
MAG | 360219230335 |
METELLI | 04-0577 |
METELLI | 04-0696 |
METZGER | 101-577 |
MEYLE | 16-14 531 0009 |
MGA | C1661 |
MGA | C1673 |
MIN | MWC210 |
MOTAQUIP | VWC583 |
NUOVA TECN | 3686C |
NUOVA TECN | 3794C |
PEUGE | 4402.97 |
PEX | 1.20.326 |
PEX | 1.20.594 |
QUINTON HA | BWC3472 |
RENAU | 7701 035 471 |
RENAU | 7701 036 385 |
RENAU | 7701 039 392 |
RHIAG | 03686C |
RHIAG | 03794C |
RHIAG | NT3794C |
ROADHOUS | 212100 |
ROADHOUS | 2121207 |
ROADHOUS | 2121208 |
ROADHOUS | 212133 |
SAMKO | C12133 |
STELLOX | 05-83044-SX |
TEXTAR | 34025300 |
TRUSTING | CF061 |
TRW | 32967533 |
TRW | 32967583 |
TRW | BWF166 |
TRW | BWF170 |
UNI | GWC1578 |
VALEO | 350771 |
VALEO | 350772 |
VALEO | 402087 |
VILLAR | 623.5267 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.