- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Ze zintegrowanym regulatorem
- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 19,05
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62404X |
AKRON-MALÒ | 89701 |
AKRON-MALÒ | 90037 |
AKRON | 89701 |
AKRON | 90037 |
APEC | BCY1052 |
APEC | BCY1100 |
ATE | 020201 |
ATE | 24.3219-1604.3 |
ATE | 27.3200-0304.3 |
ATE | 27.3200-0845.3 |
BARUM | BAW1910 |
BENDIX | 251005B |
BENDIX | 251027B |
BOSCH | 0 204 116 207 |
BOSCH | 0 986 475 621 |
BOSCH | 0 986 475 629 |
BOSCH | F 026 002 207 |
BOSCH | F 026 009 207 |
BOSCH | F 026 009 229 |
BRAKE ENG | WC1586BE |
BRAKE ENG | WC4677 |
BRAKE ENG | WC4871 |
BREMBO | A12189 |
BREMBO | A12258 |
CIFAM | 101-430 |
CITRO | 95608854 |
DELPHI | LW25036 |
DELPHI | LW25136 |
FEBI | 09593 |
FERODO | FHW044 |
FERODO | FHW048 |
FIRST LINE | FBW1038 |
FIRST LINE | FBW1478 |
FRITECH | CF078 |
FTE | 9210119 |
FTE | R19067A1 |
HELLA | 355530221 |
HELLA | 355530681 |
LPR | 4677 |
LPR | 4871 |
MAG | 360219230236 |
MAG | 360219230251 |
MAPCO | 2345 |
MEYLE | 11145310008 |
MGA | C1778 |
MGA | C1922 |
NK | 801920 |
NK | 803748 |
OPENPARTS | FWC3219.00 |
OPENPARTS | FWC3268.00 |
PEUGE | 4402.91 |
QUINTON HA | BWC3463 |
QUINTON HA | BWC3469 |
RAICAM | 85270300 |
RAICAM | 85302300 |
REMSA | C1519.21 |
REMSA | C1519.34 |
RHIAG | NT3726 |
RHIAG | NT3726C |
RHIAG | NT3924 |
RHIAG | NT3924C |
ROADHOUS | 211373 |
SAMKO | C11373 |
SEIM | 7530 |
SEIM | 7538 |
SWAG | 62 90 9593 |
TOPRAN | 720 262 |
TRISCAN | 813028026 |
TRUSTING | CF078 |
TRW | BWD124 |
TRW | BWD134 |
VALEO | 402108 |
VILLAR | 6235216 |
VILLAR | 6235892 |
WOKING | C1519.21 |
WOKING | C1519.34 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.