- Materiał: Żeliwo
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Ze zintegrowanym regulatorem
- Otwór o śr[mm]: 20,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62832X |
AKRON-MALÒ | 90055 |
AKRON | 90055 |
APEC | BCY1343 |
APEC | BCY1464 |
APEC | BWC8064 |
ATE | 020354 |
ATE | 24.3220-1624.3 |
ATE | 27.3200-1061.3 |
BENDIX | 251035B |
BENDIX | 251037B |
BOSCH | 0 204 116 237 |
BOSCH | 0 204 116 239 |
BOSCH | F 026 002 235 |
BOSCH | F 026 002 237 |
BRAKE ENG | WC1529BE |
BRAKE ENG | WC1543BE |
BRAKE ENG | WC4591 |
BREMBO | A12206 |
CIFAM | 101-590 |
DELPHI | LW25126 |
DELPHI | LW25146 |
FEBI | 09036 |
FEBI | 09616 |
FERODO | FHW085 |
FERODO | FHW088 |
FIRST LINE | FBW1523 |
FRITECH | CF073 |
FTE | 9210185 |
FTE | 9210189 |
FTE | R20055A1 |
FTE | R20059A1 |
FTE | R20059B1 |
HELLA | 355530301 |
HELLA | 8AW 355 530-301 |
INBRA | WCY3677C |
LPR | 4577 |
MAG | 360219230206 |
MAG | 360219230336 |
MAPCO | 2161 |
MAPCO | 2162 |
MAPCO | 2164 |
MEYLE | 16145310010 |
MGA | C1672 |
NK | 803926 |
NK | 803958 |
OPENPARTS | FWC3199.00 |
QUINTON HA | BWC3465 |
RAICAM | 85300800 |
REMSA | C1520.26 |
REMSA | C1520.32 |
RENAU | 77 01 035 474 |
RENAU | 77 01 039 389 |
RENAU | 77 01 039 395 |
RENAULT T | 77 01 035 474 |
RENAULT T | 77 01 039 389 |
RENAULT T | 77 01 039 395 |
RHIAG | NT3677 |
RHIAG | NT3677C |
RHIAG | NT3687C |
ROADHOUS | 212128 |
SAMKO | C12128 |
SBS | 1340803926 |
SEIM | 7515 |
SWAG | 60909036 |
SWAG | 60909616 |
TRISCAN | 813025030 |
TRUSTING | CF073 |
TRW | BWF169 |
TRW | BWF171 |
VALEO | 402088 |
VILLAR | 6235222 |
WOKING | C1520.26 |
WOKING | C1520.27 |
WOKING | C1520.32 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.