- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 22,20
- System hamulcowy: BENDIX
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62846X |
AKRON-MALÒ | 90140 |
APEC | BCY1231 |
APEC | BWC8190 |
ASHIKA | 67-01-186 |
ATE | 020344 |
ATE | 24.3222-1124.3 |
BENDIX | 221505B |
BLUEPRINT | ADN14465 |
BOSCH | 0 204 116 172 |
BOSCH | 0 986 475 747 |
BOSCH | F 026 002 172 |
BRAKE ENG | WC1562BE |
BRAKE ENG | WC4636 |
BREMBO | A12248 |
CIFAM | 101-616 |
DELPHI | LW26505 |
FERODO | FHW223 |
FIRST LINE | FBW1660 |
FORD | 6464704 |
FORD | 92VB2261AA |
FRITECH | CF178 |
FTE | R220011A1 |
HELLA | 355532751 |
HELLA | 8AW 355 532-751 |
INBRA | WCY4404 |
JAPANPAR | CS-186 |
JAPKO | 67186 |
LPR | 4636 |
MAG | 360219230397 |
MGA | C1470 |
NIPPARTS | J3231102 |
NISSA | 44100-0X800 |
NK | 802563 |
OPENPARTS | FWC3344.00 |
QUINTON HA | BWC3548 |
RAICAM | 85306500 |
REMSA | C1522.48 |
RHIAG | NT4404 |
ROADHOUS | 208993 |
SAMKO | C08092 |
SAMKO | C08993 |
SBS | 1340802563 |
SEIM | 8189 |
TOPRAN | 302 814 |
TRISCAN | 813016054 |
TRUSTING | CF178 |
TRW | BWH107 |
VALEO | 400620 |
VILLAR | 6235021 |
WOKING | C1522.48 |
FORD
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.