- Materiał: Aluminium
- Otwór o śr[mm]: 19,05
- System hamulcowy: VAG
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 42004X |
ABS | 42008X |
AKRON-MALÒ | 90267 |
APEC | BCY1380 |
APEC | BWC8211 |
ATE | 020188 |
ATE | 24.3219-0909.3 |
AUDI | 1H0 611 053 |
BARUM | BAW1905 |
BENDIX | 212326B |
BOSCH | 0 986 475 433 |
BOSCH | F 026 009 433 |
BRAKE ENG | WC1376BE |
BRAKE ENG | WC4290 |
BREMBO | A12289 |
CIFAM | 101-679 |
DELPHI | LW44202 |
FEBI | 06112 |
FERODO | FHW339 |
FIRST LINE | FBW1455 |
FIRST LINE | FBW1720 |
FRITECH | CF121 |
FTE | R19079A1 |
HELLA | 355532281 |
INBRA | WCY4523 |
LPR | 4372 |
MAG | 360219230346 |
MAPCO | 2276 |
MEYLE | 1006110058 |
MGA | C1574 |
NK | 804306 |
OPENPARTS | FWC3362.00 |
QUINTON HA | BWC3733 |
RAICAM | 85339100 |
REMSA | C1509.02 |
REMSA | C1519.14 |
RHIAG | NT4523 |
SAMKO | C20616 |
SBS | 1340804306 |
SEAT | 1H0 611 053 |
SEIM | 8162 |
SKODA | 1H0 611 053 |
SWAG | 30 90 3619 |
SWAG | 30 90 6112 |
TRISCAN | 813029023 |
TRUSTING | CF121 |
TRW | BWD113A |
VALEO | 402011 |
VILLAR | 6235084 |
VW | 1H0 611 053 |
VW | 6Q0 611 053B |
WOKING | C1509.02 |
WOKING | C1519.14 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.