Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52160X |
AKRON-MALÒ | 89531 |
ATE | 24.3225-1101.3 |
BENDIX | 212186B |
BOSCH | 0 986 475 420 |
BRAKE ENG | WC1439BE |
BRAKE ENG | WC4463 |
BREMBO | A12086 |
BREMBO | A12738 |
CITRO | 4402.70 |
CITRO | 9404402708 |
DELPHI | LW30074 |
FEBI | 12014 |
FERODO | FHW149 |
FERODO | FHW4025 |
FIAT | 71739132 |
FIAT | 9938868 |
FIAT | 9940554 |
FIAT | 9945911 |
FRITECH | CF157 |
FTE | R25039A1 |
GIRLING | 5008112 |
KAGER | 394518 |
KAWE | W4462 |
KAWE | W4463 |
LPR | 4462 |
LPR | 4463 |
MAG | 360219230155 |
MAG | 360219230156 |
MAPCO | 2421 |
METELLI | 04-0249 |
MEYLE | 214 531 0012 |
NK | 809936 |
OPTIMAL | RZ3473 |
PAGID | 81187 |
PEUGE | 4402.70 |
PEX | 125263 |
QUINTON HA | BWC3143 |
QUINTON HA | RF25004 |
RENAU | 5001 000 446 |
RENAU | 7701 365 840 |
SWAG | 70912014 |
TEXTAR | 34042400 |
TRISCAN | 8130 15016 |
TRW | BWL112 |
VALEO | 402092 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.