- Średnica [mm]: 19,00
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52978X |
APEC | BCY1132 |
APEC | BCY1165 |
APEC | BCY1285 |
ATE | 24.3219-1735.3 |
ATE | 24.3219-1755.3 |
BENDIX | 212401B |
BENDIX | 212413B |
BENDIX | 214543B |
BLUEPRINT | ADM54461 |
BORG BECK | BBW1791 |
BOSCH | 0 986 475 905 |
BOSCH | 0 986 475 926 |
BOSCH | 0 986 475 934 |
BRAKE ENG | WC1620BE |
BRAKE FIT | BWC8081 |
BRAKE FIT | BWC8083 |
BREMBO | A12601 |
CIFAM | 10-1846 |
CIFAM | 101-829 |
CIFAM | 101-893 |
DELPHI | LW62121 |
DELPHI | LW80105 |
DELPHI | LW80125 |
FEBI | 19645 |
FERODO | FHW4038 |
FERODO | FHW4136 |
FERODO | FHW418 |
FERODO | FHW4342 |
FIRST LINE | FBW 1769 |
FIRST LINE | FBW 1791 |
FIRST LINE | FBW1809 |
FORD | 1 106 077 |
FORD | 1 145 295 |
FORD | 1106077 |
FORD | 1145295 |
FORD | 1522960 |
FORD | 2S612261AA |
FORD | 2S612261AB |
FORD | 2X1145295 |
FORD | YS512261AA |
FRITECH | CF552 |
FRITECH | CF581 |
FRITECH | CF797 |
FTE | R190003.2.1 |
FTE | R190004.2.1 |
FTE | R190005.7.1 |
LPR | 4701 |
LPR | 4706 |
LPR | 4707 |
LPR | 4727 |
LPR | 4830 |
MAZDA | 1E0426610A |
MAZDA | DDY226710 |
MAZDA | DDY226710A |
METELLI | 04-0829 |
METELLI | 04-0846 |
METELLI | 04-0893 |
METZGER | 10.1846 |
METZGER | 101-829 |
METZGER | 101-893 |
MEYLE | 36-14 531 0001 |
MEYLE | 714 531 0005 |
NISSA | 44100-AX600 |
NISSA | 44100AX600 |
NISSA | 44100BH00A |
OPEL | 550248 |
PEX | 1.19.638 |
REMSA | 1519.66 |
RENAU | 77 01 208 355 |
RENAU | 7701039467 |
RENAU | 7701208355 |
ROADHOUS | 1519.66 |
SWAG | 50 91 9645 |
TEXTAR | 34010500 |
TRISCAN | 8130 14052 |
TRISCAN | 8130 16061 |
TRISCAN | 8130 16064 |
TRUSTING | CF5.52 |
TRUSTING | CF5.81 |
TRUSTING | CF797 |
TRW | BWD312 |
TRW | BWD313 |
TRW | BWD314 |
TRW | BWD315 |
VALEO | 402363 |
VAUXH | 93189986 |
FORD
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Quinton Hazell to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Obecnie autoczęści Quinton Hazell zaspokajają potrzeby ponad 99% samochodów poruszających się po europejskich drogach. W asortymencie producenta znajdują się części wszystkich układów samochodowych. Najpopularniejsze i najwyżej cenione są dziś części układu kierowniczego oraz układu zawieszenia od brytyjskiego producenta. Wahacze, przeguby, stabilizatory, półosie czy amortyzatory Quinton Hazell są wykorzystywane przez najsłynniejszych producentów samochodów osobowych i transportowych.
Asortyment Quinton Hazell stanowią tysiące referencji. W ostatnich latach producent znacząco rozszerzył ofertę w zakresie części układu hamulcowego. Tarcze czy klocki hamulcowe Quinton Hazell cechują się dużą wytrzymałością i są montowane między innymi w najbardziej wymagających pojazdach sportowych. Firma Quinton Hazell zdobyła uznanie również na rynku producentów silników oraz osprzętu jednostek napędowych. Ponadto, w ofercie znajdują się również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu chłodzenia i wiele więcej.
Główna siedziba firmy znajduje się w Wielkiej Brytanii, jednak oddziały przedsiębiorstwa są obecne na całym świecie. Podobnie autoczęści Quinton Hazell są dziś dystrybuowane na wszystkich kontynentach. Producent oferuje części samochodowe do pierwszego montażu, jak i na rynek części zamiennych. Dostęp do zaawansowanych technologicznie laboratoriów oraz nastawienie na ciągły rozwój sprawiają, że części Quinton Hazell należą do najbardziej innowacyjnych na rynku.