- Średnica tłoka [mm]: 25,4
- Rozstaw srub mocujących: 36,5
- System hamulcowy: TRW
- Materiał: Żeliwo szare
- Wymiar gwintu: 10 X 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 89531 |
APEC | BCY1308 |
ATE | 24.3225-1101.3 |
ATE | 27.3200-1021.3 |
BENDIX | 212186B |
BENDIX | 5621046 |
BENDIX | 9621089 |
BOSCH | 0986475420 |
BRAKE ENG | WC1438BE |
BREMBO | A12086 |
CIFAM | 101-249 |
CITRO | 9404402708 |
CITRO | ZF09938868 |
DELPHI | LW30074 |
FEBI | 12014 |
FERODO | FHW149 |
FIAT | 71739132 |
FIAT | 9938868 |
FIAT | 99445911 |
FIAT | 9945911 |
FIRST LINE | BBW1026 |
FIRST LINE | DW490 |
FIRST LINE | FBW1026 |
FRITECH | CF157 |
FTE | R25039A1 |
GIRLING | 5008112 |
JURID | 212186J |
LPR | 4462 |
MAG | BSW0155 |
METELLI | 04-0249 |
MGA | C1757 |
MIN | MWC088 |
MIN | MWC1275 |
MOTAQUIP | VWC445 |
MOTRIO | 8671020579 |
NK | 809936 |
NUOVA TECN | 3211 |
OPENPARTS | FWC305000 |
PAGID | 72061 |
PEUGE | 440270 |
QUINTON HA | BWC3143 |
RENAU | 5001000446 |
RENAU | 7701365840 |
TRUSTING | CF157 |
TRW | 1031660074 |
TRW | 31660074 |
TRW | 32661839 |
TRW | 68660386 |
TRW | 68660389 |
TRW | BWL112 |
UNI | GWC1743 |
VALEO | 402092 |
VALEO | 9210270 |
VILLAR | 6235154 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.