Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2804 |
ABE | C5W001ABE |
APEC | BCY1130 |
APEC | BWC8024 |
ATE | 03.3225-5512.3 |
BORG BECK | BBW1466 |
BOSCH | 0 986 475 476 |
BRAKE ENG | WC1273BE |
BRAKE ENG | WC4244 |
BREMBO | A 12 526 |
BSF | 04024 |
CAR | 3591 |
CIFAM | 101-395 |
DELPHI | LW45512 |
FEBI | 05748 |
FEBI | 5748 |
FENOX | K2508 |
FERODO | FHW4039 |
FRITECH | CF229 |
FTE | 9210269 |
FTE | R25034B1 |
GIRLING | 5008116 |
HART | 218 506 |
HELLA | 8AW 355 533-421 |
HELLAPAGID | 8AW 355 533-421 |
JPG | 1161300100 |
JURID | 212167J |
KABIS | WCK70682 |
KAGER | 39-4658 |
KAWE | W4244 |
KRAFT AUTO | 6030045 |
LPR | 4244 |
MAG | 360219230059 |
MAXGEAR | 19-0161 |
METELLI | 04-0395 |
METZGER | 101-395 |
MGA | C1564 |
MGA | K645564 |
MOTAQUIP | VWC465 |
NK | 804731 |
OPENPARTS | FWC3153.00 |
OSSCA | 15797 |
PATRON | PBC4244 |
PROTECHNIC | PRH2378 |
QUINTON HA | BWC3446 |
RIDEX | 277W0030 |
SAMKO | C16855 |
SBS | 1340804731 |
STELLOX | 05-83361-SX |
Stark | SKWBC-0680029 |
TEXTAR | 34041800 |
TOPRAN | 107 360 |
TRISCAN | 8130 29011 |
TRUSTING | CF229 |
TRW | BWL116 |
TRW | BWL118 |
VALEO | 350604 |
VILLAR | 623.6113 |
VW | 291 611 047 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.