Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52956X |
ABE | C5F017ABE |
AKRON-MALÒ | 89565 |
ATE_BR | 5727 |
AUTO CYLIN | CPD.FIA407 |
AUTO-SPEED | 290CR00707 |
BORG BECK | BBW1857 |
BOSCH | 0 986 AB8 488 |
BOSCH | 0 986 AB8 661 |
BOSCH | F 026 002 366 |
BRAXIS | AJ2038 |
BREMBO | A 12 531 |
BREMSI | BC0315 |
BSF | 04354 |
CAR | 3024 |
CIFAM | 101-676 |
CLUTCHNUS | MBC0203 |
Caliper EP | R120 |
DELPHI | LW70317 |
DENCKERMAN | B150249 |
DIAMAX | N03139 |
FEBI | 171778 |
FERODO | FHW4185 |
FIAT | 5727205519273 |
FIAT | 7078624 |
FRITECH | CF315 |
GIRLING | 5004319 |
KABIS | WC30123 |
KAMOKA | 1110031 |
KAWE | W4489 |
KRAFT AUTO | 6033050 |
LPR | 4489 |
MAG | 359001300230 |
MAG | 360219230395 |
MAXGEAR | 19-0006 |
METELLI | 04-0676 |
NK | 802351 |
OPENPARTS | FWC3019.00 |
PEX | 1.19.588 |
PROTECHNIC | PRH2023 |
QUINTON HA | BWC3612 |
REMSA | C1519.47 |
ROADHOUS | 1519.47 |
SAMKO | C071010 |
SIGMAUTO | BC0315 |
STELLOX | 05-83516-SX |
TRISCAN | 8130 15041 |
TRUSTING | CF315 |
TRW | BWD298 |
TRW | BWD319 |
VALEO | 400757 |
VILLAR | 623.6210 |
WOKING | C1519.47 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.