- Średnica [mm]: 20,6
- Materiał: Aluminium
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24322017353 |
ATE | 24322017363 |
BLUEPRINT | ADU174401 |
BLUEPRINT | ADU174402 |
BORG BECK | BBW1894 |
BORG BECK | BBW1895 |
BOSCH | 0 986 475 980 |
BOSCH | 0 986 475 981 |
BRAKE ENG | WC2020BE |
BRAKE ENG | WC2021BE |
BREMBO | A12894 |
BREMBO | A12895 |
FTE | R200057.7.1 |
FTE | R200058.7.1 |
GIRLING | 5005336 |
LPR | 5174 |
METELLI | 04-0980 |
METELLI | 04-0981 |
METZGER | 101981 |
MGA | C1859 |
MGA | C1860 |
OPTIMAL | RZ-9086 |
OPTIMAL | RZ-9117 |
REMSA | C152121 |
REMSA | C152122 |
SMART | 0012173V001000000 |
SMART | 451 420 00 18 |
SMART | A 451 420 00 18 |
SMART | Q 0012173V001000000 |
TEXTAR | 34123300 |
TEXTAR | 34123400 |
TRISCAN | 813023006 |
TRISCAN | 813023007 |
VALEO | 400608 |
SMART
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.