- Ograniczenia producenta: BENDIX
- Średnica [mm]: 22,2
- Materiał: Żeliwo
- Parzyste numery artykułów: BWH174
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2114 |
APEC | BCY1316 |
ATE | 24322211053 |
ATE | 24322217093 |
ATE | 27320008283 |
ATE | 27320010253 |
ATE | 27320010683 |
ATE | 3322296013 |
BENDIX | 212013B |
BENDIX | 212305B |
BOSCH | 0 204 116 127 |
BOSCH | 0 204 116 176 |
BOSCH | 0 986 475 003 |
BOSCH | 0204116390 |
BOSCH | 204116176 |
BOSCH | 986475003 |
BRAKE ENG | WC1492BE |
BREMBO | A12071 |
CAR | 3758 |
DELPHI | LW21868 |
DELPHI | LW22135 |
FERODO | FHW133 |
FERODO | FHY133 |
FERODO | FHY134 |
FIRST LINE | FBW1268 |
FIRST LINE | FBW1452 |
FTE | R22071B1 |
FTE | R22083A1 |
GIRLING | 5006173 |
HELLA | 8AW 355 531-071 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-071 |
JURID | 212305J |
KAWE | W4537 |
LPR | 4537 |
MAG | 359001300060 |
MAG | 360219230185 |
METELLI | 040476 |
METZGER | 101476 |
MGA | C1605 |
NK | 809941 |
NK | 809942 |
OPTIMAL | RZ-3548 |
PAGID | 72171 |
PEUGE | 4402 79 |
PEX | 122303 |
QUINTON HA | BWC3168 |
QUINTON HA | BWC3170 |
QUINTON HA | RF22040 |
REMSA | C152237 |
RENAU | 77 01 027 199 |
RENAU | 77 01 031 504 |
RENAU | 77 01 035 475 |
RENAU | 77 01 349 123 |
RENAU | 77 01 365 465 |
ROADHOUS | 1522.37 |
TEXTAR | 34037100 |
TRISCAN | 813025012 |
TRISCAN | 813028025 |
TRUSTING | CF017 |
TRW | 32966984 |
VALEO | 350556 |
WOKING | C1522.37 |
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.