- Ograniczenia producenta: NABCO
- Średnica [mm]: 23,8
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72656 |
A.B.S. | 72656X |
AISIN | AN-004 |
AKRON-MALÒ | 89928 |
APEC | BCY1235 |
BENDIX | 214501B |
BLUEPRINT | ADN14439 |
BORG BECK | BBW1253 |
BOSCH | 0 986 475 758 |
BOSCH | 0 986 AB8 012 |
BOSCH | 986475758 |
BOSCH | F 026 A02 261 |
BOSCH | F 026 A02 377 |
BOSCH | F 026 A09 728 |
BRAKE ENG | WC1866BE |
BREMBO | A12403 |
CAR | 4090 |
DELPHI | LW60653 |
FERODO | FHW4259 |
FIRST LINE | FBW1253 |
FTE | R23069.7.1 |
GIRLING | 5007152 |
HBJAKOPART | J3231073 |
JAPANPAR | CS-173 |
JURID | 251097J |
LPR | 5509 |
METELLI | 04-0471 |
NISSA | 44100-08G10 |
NISSA | 44100-08G12 |
NK | 802258 |
OPTIMAL | RZ-4520 |
PBR | JB3077 |
PBR | JB9864 |
PEX | 123547 |
QUINTON HA | BWC3497 |
QUINTON HA | RF23017 |
REMSA | C152320 |
ROADHOUS | 1523.20 |
SEIKEN | SWN1014 |
TEXTAR | 34068700 |
TEXTAR | 34125100 |
TRISCAN | 813014030 |
TRUSTING | CF494 |
WOKING | C1523.20 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.