Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 120-11-017 |
AIC | 55425 |
AIC | 57698 |
FISPA | 780011 |
MERCE | 447 905 05 00 |
MERCE | 447 905 17 04 |
MERCE | A 447 905 05 00 |
MERCE | A 447 905 17 04 |
SCHRADER | 3012 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujniki ciśnienia w oponach to nieodłączne elementy wyposażenia nowych samochodów. Od 2014 roku każdy samochód wyprodukowany na terenie Unii Europejskiej musi posiadać nie tylko czujnik, ale cały system kontroli ciśnienia w ogumieniu.
Nowoczesny czujnik ciśnienia znajduje się w oponie, bardzo często tuż obok zaworu. Urządzenie na bieżąco sprawdza ilość powietrza w oponie. Informacje te są natomiast wysyłane do komputera pokładowego za pomocą przekazu radiowego. Jeżeli parametry ciśnienia są prawidłowe, kierowca nie otrzymuje żadnych informacji. Sygnalizacja pojawia się dopiero wtedy, gdy wartość ciśnienia spadnie lub wzrośnie. Niemniej jednak rzadko dochodzi do samoistnego wzrostu ciśnienia w oponach, zdecydowanie częściej ma miejsce spadek tej wartości. Obecnie systemy kontroli ciśnienia w ogumieniu posiadają własne, niezależne zasilanie.
Nie bez powodu od kilku lat obowiązuje wymóg montażu czujnika ciśnienia w oponach samochodowych na terenie UE. Rzecz w tym, iż prawidłowe ciśnienie to kwestia kluczowa z perspektywy bezpieczeństwa. Nieodpowiednio napompowane opony tracą swoje właściwości trakcyjne, co wpływa na zwrotność pojazdu. Ponadto, wydłużeniu ulega droga hamowania. Należy również pamiętać, że wzrost lub spadek wartości ciśnienia przyczyniają się do szybszej eksploatacji ogumienia oraz do wzrostu zużycia paliwa.
Awarie czujnika ciśnienia w oponach mogą dotyczyć mechanizmu pomiarowego, jak i nadajnika radiowego. Niezależnie od przyczyny awarii, w celu jej usunięcia potrzebna jest pomoc fachowca. Przeważnie uszkodzenie czujnika oznacza niestety konieczność jego wymiany.
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.