- Długość [mm]: 495
- Rezystancja [Ohm]: 900
- Głębokosć zabudowy [mm]: 34,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0281002138 |
EFI AUTOMO | 79074F |
EPS | 1.953.160 |
FACET | 9.0160 |
FAE | 79074 |
GM | 90540188 |
HELLA | 6PU009146-211 |
KW | 453 160 |
MAG | 064848021010 |
MAG | 064848021011 |
MAG | SAG021 |
MAG | SAG021-1 |
OPEL | 6238395 |
SAAB | 4772232 |
SAAB | 90464741 |
SAAB | 90540188 |
SAAB | 9544560 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik położenia wału korbowego jest jednym z najważniejszych czujników znajdujących się w nowoczesnych samochodach. Ten niewielki element określa położenie wału korbowego, a tym samym tłoka. Co więcej, dostarcza on również informacji o prędkości, z jaką pracuje wał korbowy w danym momencie, ponadto podaje również uśrednione wartości. Informacje zbierane przez czujnik są przekazywane do sterownika silnika kierującego jego pracą. Można więc powiedzieć, że czujnik wału korbowego odpowiada za właściwą pracę silnika, w porę sygnalizując wszelkie zakłócenia we właściwym działaniu jednostki napędowej.
Dane zebrane przez czujnik wału korbowego i przekazane do sterownika są wykorzystywane w celu ustalenia optymalnych parametrów wtrysku paliwa. Ponadto, okazują się niezbędne dla określenia momentu zapłonu. Brak sygnału ze strony czujnika lub też nietrafne pomiary sprawiają zatem, że jednostka napędowa nie pracuje w optymalnych warunkach. Głównym objawem awarii czujnika położenia wału korbowego jest nierównomierna praca silnika. Ponadto, praca silnika może ulec całkowitemu zatrzymaniu. Zdarza się również, iż niemożliwe jest w ogóle jego odpalenie.
Do awarii dochodzi wskutek zwarcia w urządzeniu lub też w przewodach. Zdarzają się także uszkodzenia mechaniczne lub zanieczyszczenia czujnika wału korbowego. W każdym przypadku wskazana jest wymiana tego elementu, gdyż regeneracja nie jest opłacalna, ani też nie zapewnia pożądanych rezultatów.