- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
- Ilość biegunów: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Ustawiony pod kątem
Dodaj opinię
(21.11.2021)
Opinia wystawiona dla Czujnik pozycji wałka rozrządu NGK 81451
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 986 280 412 |
BOSCH | 0 986 280 413 |
FORD | 1490841 |
FORD | 1580907 |
FORD | 1595453 |
FORD | 1695278 |
FORD | 1837835 |
FORD | 3M5Q12K073AB |
FORD | 3M5Q12K073AC |
FORD | 3M5Q12K073CA |
FORD | 6G9Q12K073AC |
FORD | 9M5Q12K073AA |
SANTANA | 3322086CT0 |
SANTANA | 3546686SA4 |
VOLVO | 30711105 |
VOLVO | 30725738 |
VOLVO | 30725885 |
VOLVO | 31216443 |
VOLVO | 31342337 |
CITROËN
|
FORD
|
JAGUAR
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik położenia wału korbowego jest jednym z najważniejszych czujników znajdujących się w nowoczesnych samochodach. Ten niewielki element określa położenie wału korbowego, a tym samym tłoka. Co więcej, dostarcza on również informacji o prędkości, z jaką pracuje wał korbowy w danym momencie, ponadto podaje również uśrednione wartości. Informacje zbierane przez czujnik są przekazywane do sterownika silnika kierującego jego pracą. Można więc powiedzieć, że czujnik wału korbowego odpowiada za właściwą pracę silnika, w porę sygnalizując wszelkie zakłócenia we właściwym działaniu jednostki napędowej.
Dane zebrane przez czujnik wału korbowego i przekazane do sterownika są wykorzystywane w celu ustalenia optymalnych parametrów wtrysku paliwa. Ponadto, okazują się niezbędne dla określenia momentu zapłonu. Brak sygnału ze strony czujnika lub też nietrafne pomiary sprawiają zatem, że jednostka napędowa nie pracuje w optymalnych warunkach. Głównym objawem awarii czujnika położenia wału korbowego jest nierównomierna praca silnika. Ponadto, praca silnika może ulec całkowitemu zatrzymaniu. Zdarza się również, iż niemożliwe jest w ogóle jego odpalenie.
Do awarii dochodzi wskutek zwarcia w urządzeniu lub też w przewodach. Zdarzają się także uszkodzenia mechaniczne lub zanieczyszczenia czujnika wału korbowego. W każdym przypadku wskazana jest wymiana tego elementu, gdyż regeneracja nie jest opłacalna, ani też nie zapewnia pożądanych rezultatów.
NGK to wiodący producent elementów układu zapłonowego. Firma od ponad 80 lat produkuje świece zapłonowe, nieustannie udoskonalając swoje produkty. Obecnie świece zapłonowe NGK słyną z nowoczesności, gdyż głównym celem firmy jest dostarczanie klientom zaawansowanych technologicznie części zapłonowych. Przedsiębiorstwo NGK to największy producent tego typu elementów, które zapewniają błyskawiczny zapłon nawet w trudnych warunkach. Podstawę oferty przedsiębiorstwa stanowią nowoczesne świece irydowe i platynowe. Niemniej jednak firma pragnie spełniać potrzeby wszystkich kierowców, przez co jej oferta świec zapłonowych jest o wiele bogatsza. Znajdują się w niej również m.in. świece hybrydowe, LPG czy też modele z elektrodami bocznymi. Ponadto, oferta firmy NGK to szeroki wybór cewek zapłonowych, które pod względem niezawodności ani trochę nie ustępują świecom NGK.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, firma NGK poszerzyła swoją ofertę, wprowadzając do niej elementy elektroniki. Ważne miejsce w ofercie zajmują dzisiaj sondy lambda, niezbędne dla pomiaru tlenu obecnego w spalinach. Ponadto, NGK oferuje również czujniki temperatury odprowadzanych spalin oraz czujniki ciśnienia.
NGK to ogromna korporacja, pod której zarządem znajduje się kilkadziesiąt spółek. Zakres działania firmy jest zatem ogromny i sięga wszystkich kontynentów. Firma zaopatruje kierowców poruszających się samochodami osobowymi, jednak jej produkty sprawdzają się również w pojazdach sportowych. Mowa tutaj nie tylko o samochodach rajdowych, ale również o pojazdach Formuły 1.