- Długość kabli: 370
- Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
- Oporność [kOhm]: 1,2
- Głębokosć zabudowy [mm]: 77,5
- Rodzaj wtyczki: Wtyk płaski
- Kolor: Niebieski
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 7700116377 |
CITRO | 2529 80 |
ERA | 551199 |
ERA | 551199A |
FACET | 90618 |
FAE | 79282 |
FIAT | 7700116377 |
FISPA | 83.422 |
HOFFER | 7517492 |
INTER | 17253 |
LANCIA | 7700116377 |
LUCAS_ELEC | SEB1724 |
MAG | 064848279010 |
MEATDORIA | 87492 |
METZGER | 0909052 |
PEUGE | 2529 80 |
PSA | 2529 80 |
RENAU | 77 00 116 378 |
RENAULT T | 77 00 116 378 |
VEMO | V42 72 0059 |
WE PARTS | 410570445 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik automatycznej skrzyni biegów to niewielkie urządzenie, które pobiera dane i przekazuje informacje do sterownika. Wbrew pozorom nie jest to szczególnie skomplikowany element. Stosowane w dzisiejszych pojazdach czujniki to niewielkie, w większości metalowe konstrukcje. Działają one w sąsiedztwie skrzyni biegów oraz są oczywiście podłączone do sterownika.
Zadaniem czujnika jest mierzenie prędkości ruchu wału skrzyni biegów. Tym samym czujnik kontroluje prędkość obrotową skrzyni biegów. Pobrane informacje są przekazywane do sterownika – zwykle dzięki wykorzystaniu zjawiska Halla. Warto jednak zauważyć, że rozróżnia się dwa rodzaje czujników skrzyni biegów. Obok modeli hallotronowych powszechnie stosuje się również czujniki indukcyjne. Dane zebrane przez czujnik są wykorzystywane do sterowania pracą automatycznej skrzyni biegów. Dzięki znajomości prędkości obrotowej wału, sterownik podejmuje decyzje o uruchomieniu kolejnych biegów. Za sprawą danych z czujnika możliwa jest także regulacja siły, z jaką zmieniane są biegi.
Awaria czujnika automatycznej skrzyni biegów powoduje przejście sterownika w stan pracy awaryjnej. Ponadto, kierowca dostrzega włączenie się kontrolki silnika. Zajście powyższej sytuacji wymaga poddania kontroli czujnika automatycznej skrzyni biegów. Wskazana jest jak najszybsza reakcja, aby uniknąć uszkodzenia innych części układu. Przyczyn awarii czujnika może być wiele. Może dojść do przerwania przewodu lub zwarcia. Czasami dochodzi również do zanieczyszczenia czujnika lub jego uszkodzenia mechanicznego.
SIDAT to grupa, która funkcjonuje od 1990 roku i prężnie działa oraz rozwija się w dziedzinie elektromechaniki, elektroniki i części zamiennych do klimatyzacji pojazdów. W skład grupy wchodzą takie marki jak SIDAT, KRIOS oraz FISPA. Dzięki połączeniu kilku firm, grupa może oferować kompleksowe i profesjonalne usługi z zakresu oferowania podzespołów i części zamiennych swoim klientom. Centrala grupy znajduje się we Włoszech, w mieście Vinovo.
Grupa SIDAT oferuje szeroki wybór asortymentu dopasowanego do oczekiwań i potrzeb klientów. W ofercie znajdziemy części zamienne do samochodów osobowych oraz dostawczych. Każda z części opatrzona jest wymaganymi certyfikatami gwarantującymi wysoką jakość oraz bezpieczeństwo. Częściami zamiennymi, które możemy znaleźć w ofercie SIDAT są m.in. filtry, silniczki wycieraczek, dmuchawy, elementy wentylacji, paski napędowe, elementy bloku silnika oraz osprzęt, uszczelki, czujniki, elementy instalacji elektrycznej, anteny, termostaty, pompy, elementy układu klimatyzacji oraz wiele więcej.
Obecnie firma znana jest z zastosowania nowoczesnych technologii oraz niezwykłej dbałości o każdy szczegół podczas projektowania i produkcji części zamiennych.