- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Rozmiar gwintu 1: FM16X1.5 RHT
- Rozmiar gwintu 2: MM16X1.5 RHT
- Ciężar [kg]: 0,514
- Ciężar [kg]: 0,45
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST6006 |
AUDI | 4E0419821 |
AUDI | 4E0419821A |
BORG BECK | BTR4623KL |
BORG BECK | BTR4623KR |
BORG BECK | BTR5970 |
BSG | BSG 90-310-153 |
CORTECO | 49400314 |
DELPHI | TA2377 |
DYS | 24-21042 |
FAG | 840 1287 10 |
FEBI | 26255 |
FEBI | 30654 |
FIRST LINE | FTR4623KL |
FIRST LINE | FTR4623KR |
FIRST LINE | FTR5970 |
KAWE | 8500 29225 |
KRAFT AUTO | 4300051 |
LEMFO | 25614 |
LEMFO | 25614 01 |
LYNXAUTO | C2105LR |
MAPCO | 51736 |
MEYLE | 116 031 0009 |
MOOG | AU-AX-4428 |
MS | 25614-PCS-MS |
NAPA | NST6006 |
NK | 50347106 |
OCAP | 0602305 |
QUINTON HA | QR3611S |
SIDEM | 37011 |
SKF | VKDY 321039 |
SPIDAN | 50230 |
STELLOX | 55-00327-SX |
SWAG | 30 93 0654 |
SWAG | 32 92 6255 |
Stark | SKTR-0240109 |
TALOSA | 44-07303 |
TRISCAN | 8500 29225 |
TRW | JAR1002 |
USN | SP240438 |
VAG | 4E0 419 821 |
VAICO | V10-6226 |
VEMA | 26052 |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.