- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Rozmiar gwintu 1: FM14X1.5 RHT
- Rozmiar gwintu 2: MM12X1.0 RHT
- Ciężar [kg]: 0,675
- Ciężar [kg]: 0,54
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 34062 |
BENDIX | 041190B |
BIRTH | AX0091 |
CITRO | 3812.C6 |
COMLINE | CTR3101 |
DELPHI | TA1898 |
DENCKERMAN | D180032 |
DJ PARTS | DR1562 |
DYS | 24-00673 |
FAG | 840 0265 10 |
FEBI | 27432 |
GSP | S030019 |
KAMOKA | 9020196 |
KAWE | 8500 38206 |
LYNXAUTO | C2324LR |
MAPCO | 19484 |
MAXGEAR | 69-0355 |
METZGER | 51009218 |
MEYLE | 11-16 030 0001 |
MGA | DR5611 |
MOOG | CI-AX-1707 |
MOOG | CI-RK-15007 |
MOTAQUIP | LVTR1947 |
Motrio | 8660005599 |
NK | 5031934 |
OCAP | 0601502 |
OPTIMAL | G2-928 |
PEUGE | 3812.C6 |
QUINTON HA | QR5328S |
RHIAG | 16.36.730 |
RTS | 92-00562 |
RUV | 916623 |
SIDEM | 7712 |
SIDEM | 7737 |
SKF | VKDY 323004 |
SPIDAN | 40790 |
SPIDAN | 46076 |
STELLOX | 55-01026-SX |
STELLOX | 55-01026A-SX |
SWAG | 62 92 7432 |
Stark | SKTR-0240188 |
TALOSA | 44-08368 |
TOPRAN | 720 406 |
TRISCAN | 8500 38206 |
TRW | JAR648 |
VEMA | 2725 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Drążek kierowniczy poprzeczny VEMA 2725 | VEMA | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny DJ PARTS DR1562 | DJ PARTS | Brak ceny |
Wahacz zawieszenia koła NPS P421A02 | NPS | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny FRAP F2341 | FRAP | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny BIRTH AX0091 | BIRTH | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny KAWE 8500 38203 | KAWE | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.