Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | AC6162E |
BOSCH | 1457429416 |
COOPE | RG1016 |
FEBI | 08819 |
FEBI | 3423 |
FRAM | C5969 |
HEN | E26H |
HIFI FILTE | SH 62026 |
KOLBENSCHM | 172OH |
KOLBENSCHM | 50013172 |
MANN | H85 |
MECAFILTER | ELH4208 |
MERCE | 0004661304 |
MERCE | 0004661604 |
MERCE | 0004662104 |
MERCE | A0004661304 |
MERCE | A0004661604 |
MERCE | A0004662104 |
MEYLE | 0140174500/S |
MEYLE | 0140174500S |
PUROLATOR | H17676 |
SOGEFIPRO | FA5400 |
TTC | 0237011 |
TTC | 0243072 |
TTC | 0243073 |
VAICO | 300848 |
ZF | 7672041127 |
ZF | 7672071127 |
MERCEDES-BENZ
|
PUCH
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
KNECHT to marka będąca częścią grupy MAXHLE Aftermarket. Logiem firmy sygnowane są wysokiej klasy filtry samochodowe przeznaczone do pojazdów wiodących producentów samochodów osobowych i dostawczych. Historia firmy rozpoczęła się w 1899 roku, kiedy to Adolf Knecht otworzył hutęstali i żelaza w Bad Cannstalt, w Niemczech. Od 1929 roku przedsiębiorstwo produkuje filtry paliwa oraz powietrza i oleju. Kolejnym ważnym momentem w dziejach firmy był rok 1955, kiedy to inżynierowie firmy KNECHT opracowali filtr wyposażony w papier jako element filtrujący.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, rozsądnemu zarządzaniu oraz dbałości o jakość firma nadal rozwija swoją ofertę oraz sprzedawane produkty. Obecnie posiada fabryki oraz centra w wielu krajach, m.in. w Austrii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA, Filipinach, Tajlandii, Chinach i Brazylii. Filtry marki KNECHT trafiają do pojazdów popularnych na naszych drogach producentów. Są to głównie Audi, BMW, Mitsubishi, Alfa Romeo, Porsche, Mercedes-Benz, Volkswagen.
Części samochodowe marki KNECHT kojarzone są z najwyższą jakością, trwałością i coraz chętniej wybierane przez kierowców z całego świata. Jeśli zależy Ci na doskonałej jakości, pewności oraz bezpieczeństwie i dobrej kondycji Twojego silnika to produkty KNECHT będą najlepszym rozwiązaniem.