Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3F QUALITY | 674 |
A.L.FILTER | ALC-6463 |
BIG FILTER | GB-9994/C |
BLUEPRINT | ADF 122505 |
BOSCH | 0 986 AF4 039 |
BOSCH | 1 987 432 308 |
BOSCH | 1 987 432 415 |
BOSCH | R2308 |
BOSCH | R2415 |
CLEANF | NC 2353 CA |
COMLINE | EKF151A |
COOPERSFIA | PCK8250 |
CORTECO | 80001129 |
CORTECO | CC1326 |
CROSLAND F | EC497 |
DELPHI | TSP0325310C |
DENSO | DCF365K |
FEBI | 34895 |
FILTRON | K 1251 A |
FILTRON | K 1251A |
FOMOCO | 8V5J-19G244-AA |
FORD | 1566 997 |
FORD | 1701 022 |
FORD | 2092 437 |
FRAM | CFA10773 |
HEN | E2964LC |
KOLBENSCHM | 4457-ACC |
KOLBENSCHM | 50 014 457 |
LAUTR | EKR 7245 |
MAHLE | LA 1231 |
MAHLE | LAK 1231 |
MAHLE | LAK 463 |
MANN | CUK 2436 |
MAPCO | 67608 |
MEATDORIA | 17492K |
MEYLE | 712 320 0011 |
MFILTER | K 9084C |
MISFAT | HB214C |
MOTAQUIP | LVCF 503 |
MOTAQUIP | LVCF 552 |
MULLER FIL | FC358 |
MULLER FIL | FK358 |
PURFLU | AHC282 |
SCT | SAK 256 |
SOFIMA | S 4170 CA |
SOFIMA | S 4170 CA1 |
SWAG | 50 93 4895 |
TECNOCAR | EC497 |
UFI | 54.170.00 |
VAICO | V25-31-1077 |
VALEO | 715661 |
VEMO | V25-31-1077 |
WIXFILTERS | WP10167 |
WIXFILTERS | WP9361 |
ZAFFO | 583 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.