- Wysokość [mm]: 39
- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Długość [mm]: 261
- Szerokość [mm]: 196
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-6465 |
ACDELCO | PUK 1185 E |
ADR | 010134912 |
AKRON-MALÒ | 1531682 |
ALCOFILTER | MS-6428C |
AMC FILTER | NC-2047 |
ASHIKA | 21-NS-NS24 |
BLUEPRINT | ADR 162503 |
BOSCH | 0 986 628 537 |
BOSCH | 1 987 432 538 |
BOSCH | 1 987 432 545 |
BOSCH | R2545 |
CLEANF | NC 2369 CA |
COMLINE | EKF304A |
COOPERSFIA | PCK8253 |
CORTECO | 80001451 |
CORTECO | CC1367 |
DELPHI | TSP0325321C |
DENSO | DCF586P |
FEBI | 37334 |
FIAT | 6000620027 |
FILFILTER | HCK 7191 |
FILTRON | K 1267A |
FILTRON | K 1351 |
FRAM | CFA10761 |
GM | 95528256 |
GUD | AC 177 |
HEN | E2975LC |
HEN | E2975LI |
KOLBENSCHM | 4615-ACC |
LAUTR | EKR 7275 |
MAHLE | LA 686 |
MAHLE | LAK 686 |
MANN | CU 27 009 |
MANN | FP 27 009 |
MEATDORIA | 17536K |
MEYLE | 16-12 320 0007 |
MFILTER | K 9098C |
MISFAT | HB239C |
MOTAQUIP | LVCF 535 |
MULLER FIL | FC203 |
MULLER FIL | FK203 |
NISSA | 27279-00Q0A |
OPEL | 4407080 |
OPEL | 95528256 |
PURFLU | AHC284 |
RENAU | 27 27 711 28R |
RENAU | 27 27 788 59R |
SAKURAAUTO | CAC-25950 |
SOFIMA | S 4234 CA |
TECNECO FI | CK 27001 C |
TECNOCAR | EC601 |
UFI | 54.234.00 |
VALEO | 701012 |
VALEO | 708672 |
VALEO | 715672 |
VALEO | T1032820C |
VAUXH | 95517359 |
VEMO | V46-31-1013 |
WIXFILTERS | WP9383 |
ZAFFO | 591 |
FIAT
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.