Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-6421 |
A.L.FILTER | ALC-6421/1 |
ACDELCO | PUK 1034 E |
ALCOFILTER | MS-6109 C |
BH SERVICE | 352 204-001 |
BOSCH | 0 986 BF0 706 |
BOSCH | 1 987 431 312 |
BOSCH | 1 987 431 312-44N |
BOSCH | 1 987 432 312 |
BOSCH | R2312 |
CHAMP | CAF 7702 |
CHAMPION | CCF 0001C |
CLEANF | MC 1246 |
CLEANF | NC 2074 CA |
COMLINE | EKF 112 A |
COOPERSFIA | PCK8072 |
CORTECO | 21651955 |
CORTECO | CC1027 |
DELPHI | TSP0325004C |
DENSO | DCF225K |
FILTRON | K 1006 A |
FRAM | CFA 8893 |
HEN | E 900 LC |
KOLBENSCHM | 50 013 704 |
KOLBENSCHM | 704-ACC |
MAG | BCF 322 |
MAHLE | LAK 31 |
MAHLE | LAK 622 |
MANN | CU 2882 |
MANN | FP 2882 |
MAPCO | 67208 |
MEATDORIA | 17082K |
MEYLE | 112 320 0001 |
MICRONAIR | MC 544 |
PURFLU | AH 161 |
PURFLU | AHC 104 |
PUROLATOR | I19413 |
TECNECO FI | CK 5663 C |
TTV | TI 1558 |
UFI | 54.263.00 |
VAG | 1H0 091 800 |
VAG | 1H0 091 800 SE |
VAG | 1HO 091 800 |
VAG | 8L0 091 800 |
VALEO | 698686 |
VALEO | 708686 |
VEMO | 10-31-1013 |
VEMO | V10-31-1013 |
VEMO | V10-31-1040-1 |
WIXFILTERS | WP6813 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.