Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-5361 |
AC | CAF20 |
ACDELCO | CAF 20 |
ACDELCO | PU 1049 E |
AIR | IF16 |
AKS DASIS | 830100N |
ALCOFILTER | MS 6112 |
BEHR | 7401390 |
BH SERVICE | 352 138-001 |
BH SERVICE | 8FL 352 138-001 |
BH SERVICE | 8FL 352 159-031 |
BOSCH | 1 987 431 019 |
BOSCH | 1 987 432 019 |
BOSCH | M2019 |
CHAMP | AC 31 |
CHAMPION | CCF0321 |
CHAMPION | N 112 |
CHAMPION | N112/609 |
CLEANF | MC 1233 |
CLEANF | NC 2004 |
COMLINE | EAF152 |
COMLINE | EKF240 |
COOPE | ACE 027 |
COOPERSFIA | PC8014 |
CORTECO | 21651894 |
CORTECO | 80000433 |
CORTECO | CC1019 |
CORTECO | CP1019 |
CORTECO | MP021 |
CROSL | 8900 |
CROSL | E 302 |
DELPHI | CAF 20 |
DELPHI | TSP 0325010 |
DELPHI | TSP0325010C |
DENSO | DCF082P |
FEBI | 11507 |
FIAT | 46 721 374 |
FIAT | 5908409 |
FIAT | 6001073261 |
FIAT | 71771376 |
FILTREC | HC7039 |
FILTRON | K 1034 |
FRAM | CF 5818 |
HEN | E 943 LI |
HOFFER | 8300097 |
KOLBENSCHM | 50013798 |
KOLBENSCHM | 798-AC |
LANCIA | 46 721 374 |
LUBERFINER | AC 31 |
MAG | BCF 112 |
MAHLE | LA 35 |
MANN | CU3138 |
MAPCO | 65002 |
MAPCO | 66103 |
MEATDORIA | 17097 |
MEYLE | 212 319 0000 |
MICRONAIR | MP 021 |
PURFLU | AH 108 |
PUROLATOR | C 17724 |
PZL | WA60180 |
QUINTON HA | QAP 104 |
QUINTON HA | QAP 204 |
QUINTON HA | QFC0205 |
SOFIMA | S 3024 C |
SWAG | 70 91 1507 |
TECNOCAR | E 302 |
TTV | TI549 |
UFI | 53.024.00 |
UNI | GFE 2929 |
VALEO | 698198 |
VALEO | FA198 |
VEMO | 24-30-1103 |
VEMO | V24-30-1103 |
VEMO | V24-30-1103-1 |
WEIDEMANN | 000 530 2400 |
WIXFILTERS | WP6868 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.