- Wysokość [mm]: 104,0
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 10
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 105
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 95
- Specyfikacja: Vis de purge
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2700 |
ACDELCO | XD 9324 E |
ALCOFILTER | SP-1360 |
AMC FILTER | MF-547 |
ASHIKA | 30-03-320 |
BLUEPRINT | ADM 52343 |
BOSCH | F 026 402 046 |
BOSCH | N2046 |
CHAMPION | CFF 101565 |
CHAMPION | L 565/606 |
CLEANF | DNW 2504 |
COMLINE | EFF193 |
COOPERSFIA | FP5876 |
DELPHI | HDF649 |
FEBI | 108974 |
FILTRON | PP 838/8 |
FORD | 1386 037 |
FORD | 5M5Q 9155AA |
FRAM | PS10393 |
GUD | MP 31 |
HBJAKOPART | J1333055 |
HEN | H323WK |
JAPANPAR | FC-320S |
KOLBENSCHM | 4495-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 495 |
LAUTR | ELG 5376 |
MAG | 153071760399 |
MAG | 71760399 |
MAHLE | KL 569 |
MANN | WK 939/13 |
MANN | WK939/13 |
MAPCO | 63403 |
MAPCO | 63630 |
MAZDA | Y603-13-480 |
MAZDA | Y603-13-480-9A |
MEATDORIA | 4921 |
MEYLE | 714 323 0014 |
MISFAT | M291 |
MOTAQUIP | LVFF 684 |
MULLER FIL | FN925 |
NIPPARTS | N1333061 |
PURFLU | FCS746 |
PZL | PD627 |
QUINTON HA | QFF0232 |
RYCO | Z795 |
SCT | ST 6500 |
SOFIMA | S 5170 GC |
TECNOCAR | RN304 |
UFI | 55.170.00 |
UFI | 55.170.02 |
UNI | GFE 5503 |
VAICO | V25-8181 |
WIXFILTERS | WF8451 |
FORD
|
MAZDA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.