Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | XD 9284 E |
ALCOFILTER | SP-1366 |
BALDW | BF9809-D |
BORG BECK | BFF8009 |
BOSCH | F 026 402 079 |
BOSCH | N2079 |
CHAMPION | CFF100590 |
CHAMPION | L 590/606 |
CLEANF | DN 2713 |
CLEANF | DN2713 |
CONTINENTA | 28.0002-4031.2 |
COOPE | FSM 4255 |
DELPHI | HDF637 |
FEBI | 109119 |
FILTRON | PP 848/6 |
FLEETGUARD | FS20154 |
FORD | 1370 779 |
FORD | 1685 861 |
FORD | 6C11-9176-AA |
FORD | 6C11-9176-AB |
FRAM | PS10223 |
HEN | H305WK |
KOLBENSCHM | 4755-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 755 |
LAUTR | ELG 5443 |
MAHLE | KC 223 |
MANN | WK 8158 |
MANN | WK8158 |
MAPCO | 63613 |
MAPCO | 63864 |
MAXGEAR | 26-0537 |
MEATDORIA | 5056 |
MECAFILTER | ELG5443 |
MGA | FG2079 |
OPTIMAL | FF-01288 |
PURFLU | CS773 |
QUINTON HA | QFF0145 |
SCT | ST 6106 |
SOFIMA | S 4455 NR |
SOGEFIPRO | FT8593 |
STELLOX | 21-00507-SX |
TECNOCAR | RN324 |
UFI | 24.455.00 |
UNI | GFE 5463 |
VAICO | V25-0202 |
VALEO | 587739 |
VALEO | 728720 |
WIXFILTERS | WF8371 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.