Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 9312 E |
ALCOFILTER | FF-063 |
ASHIKA | 30-01-132 |
BOSCH | 0 450 906 455 |
BOSCH | F 026 402 771 |
BOSCH | N6461 |
CHAMPION | CFF100588 |
CHAMPION | CFF100746 |
CHAMPION | L 411 |
CHAMPION | L 588/606 |
CLEANF | MGC 1681 |
COMLINE | EFF143 |
COMLINE | EFF357D |
COOPE | FEM 4165 |
FEBI | 106107 |
FILTRON | PS 980 |
FRAD | 20.37.74/130 |
FRAM | PS9537 |
GUD | G 1147 |
HEN | H271WK |
JAPANPAR | FC-132S |
LAUTR | ELG 5289 |
LAUTR | ELG5289X |
MAG | 152071760569 |
MAG | 71760569 |
MAHLE | KL 414 |
MANN | WK 939/1 |
MANN | WK939/1 |
MAPCO | 63101 |
MEATDORIA | 4321 |
MEATDORIA | 4321E |
MEYLE | 16-14 323 0002 |
MISFAT | F111 |
MISFAT | F111X |
P.B.R. | FC-4003 |
PURFLU | FC500 |
QUINTON HA | QFF0215 |
RENAU | 77 00 109 585 |
RENAU | 82 00 416 946 |
SCT | ST 6123 |
SOFIMA | S 4086 NR |
TECNECO FI | GS 143 |
TECNECO FI | GS 143-P |
TECNOCAR | RN143 |
UFI | 24.086.00 |
VAICO | V46-0032 |
WIXFILTERS | WF8322 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.