- Wysokość [mm]: 93,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 76
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 71
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 62
- Wymiar gwintu wyjście: M 14 X 1.5
- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | XD 76 |
ACDELCO | XD 9013 E |
ALCOFILTER | SP-889 |
ARMAFILT | GO-77/90.5 |
BALDW | BF1056 |
BECKARNLEY | 430978 |
BOSCH | 1 457 434 095 |
BOSCH | 1 457 434 096 |
BOSCH | 1 457 434 108 |
BOSCH | 1 457 434 114 |
BOSCH | 1 457 434 153 |
BOSCH | 9 455 160 251 |
BOSCH | N4153 |
CHAMP | FP 901F |
CHAMP | FS 70 |
CHAMPION | CFF100133 |
CHAMPION | L 133 |
CHAMPION | L 133/606 |
CLEANF | DN 244 |
CONTINENTA | 28.0002-4095.2 |
COOPE | RZ 133 |
COOPE | RZ 213 |
COOPE | Z 133 |
DELPHI | FF0055 |
DELPHI | HDF495 |
DIAMAX | DF3035 |
DONIT | 43.21.35 |
FEBI | 32098 |
FILFILTER | ZP 3038 F |
FILFILTER | ZP 71 F |
FILTRON | PP 840 |
FLEETGUARD | FF5112 |
FORD | 5008 874 |
FORD | 5014 353 |
FRAD | 16.32.10/130 |
FRAM | P4159 |
FRAM | P6444 |
GM | 9975337 |
GUD | Z 213 |
HEN | H31WK |
HEN | H31WK01 |
HIFI FILTE | SN 268 |
HOFFER | 4127 |
HOFFER | 4628 |
HOFFER | 7690127 |
HOFFER | 7690628 |
KNECHT | AW 43 |
KNECHT | AWK 110 |
KOLBENSCHM | 005-FS |
KOLBENSCHM | 50 013 005 |
KOLBENSCHM | 50013005 |
LAUTR | ELG 5206 |
LAUTR | GF 270 |
LUCCAV | 495 |
LUCCAV | 7111/495 |
LUCCAV | 7176/495 |
LUCCAV | HDF 495 |
MAHLE | KC 22 |
MANN | WK 716 |
MANN | WK716 |
MAPCO | 63162 |
MAXGEAR | 26-0424 |
MEATDORIA | 4127 |
MEATDORIA | 4628 |
MECAFILTER | ELG5206 |
MERCE | 000 092 90 01 |
MERCE | 000 092 95 01 |
MERCE | 001 092 04 01 |
MERCE | 001 092 32 01 |
MERCE | 002 092 12 01 |
MERCE | A 000 092 90 01 |
MERCE | A 001 092 25 01 |
MERCE | A 001 092 32 01 |
MERCE | A 002 092 12 01 |
MEYLE | 014 092 0000 |
MGA | FG2055 |
MONARK | 30 789 153 |
Motorcraft | EFG 033 |
OPTIMAL | FF-01268 |
OPTIMAL | OP-FFF30046 |
O_K | 140 2608 |
P.B.R. | BG-1530 |
PURFLU | CS170 |
PUROLATOR | F 57322 |
PUROLATOR | PC 405 |
PUROLATOR | PER 322 F |
QUINTON HA | QFF0309 |
SCT | ST 312 |
SOFIMA | S 2610 NR |
SOGEFIPRO | FT0484 |
STELLOX | 21-00022-SX |
STILL | 0 142 340 |
STILL | 1 142 340 |
STILL | 142 340 |
SWAG | 10 93 2098 |
TECNOCAR | RN162 |
TEHO | 6090 |
TEHO | OK 90 |
TJFIL | FF 5344 |
UFI | 24.319.01 |
UNI | GFE 5302 |
UNICO F. | FI 898/1 |
VAICO | V30-8185 |
WIXFILTERS | WF8047 |
WOODG | WGF5112 |
MERCEDES-BENZ
|
PUCH
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.