- Wysokość [mm]: 248,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 55
- Dolot - sr. [mm]: 9
- Wylot - sr. [mm]: 11
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2194 |
ALCOFILTER | SP-1397 |
BLUEPRINT | ADV 182309 |
BLUEPRINT | ADV182309 |
BORG BECK | BFF8205 |
BOSCH | F 026 402 066 |
BOSCH | N2066 |
CHAMPION | CFF100499 |
CHAMPION | L 499 |
CHAMPION | L 499/606 |
CLEANF | MG 1660 |
CLEANF | MG1660 |
CONTINENTA | 28.0002-4131.2 |
DELPHI | HDF698 |
DIAMAX | DF3314 |
FEBI | 108970 |
FILTRON | PP 993 |
FRAM | P10820 |
HEN | H332WK |
HIFI FILTE | SN 70338 |
KAYSE | AK 11 - FF |
KOLBENSCHM | 4277-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 277 |
KOLBENSCHM | 50014277 |
LAUTR | ELG 5426 |
MAG | 71760474 |
MAHLE | KL 658 |
MANN | WK 6001 |
MANN | WK6001 |
MAXGEAR | 26-1114 |
MEATDORIA | 4910 |
MEATDORIA | 5027 |
MECAFILTER | ELG5426 |
MEYLE | 100 323 0021 |
MGA | FG2139 |
OPTIMAL | FF-01479 |
PURFLU | FCS776 |
QUINTON HA | QFF0311 |
SCT | ST 6137 |
SOFIMA | S 1921 B |
TECNOCAR | RN328 |
TOPRAN | 113 153 |
TTC | 07.38.044 |
UFI | 23.431.00 |
UFI | 31.921.00 |
VAG | 4F0127401F |
VAICO | V10-2191 |
WIXFILTERS | WF8432 |
AUDI
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.