Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2436 |
ACDELCO | XD 9014 E |
ALCOFILTER | SP-1098 |
AMC FILTER | MF-455 |
ASAS | SP 644 M |
ASHIKA | 30-05-578 |
BALDW | BF1234 |
BALDW | BF1235 |
BOSCH | 1 457 434 286 |
BOSCH | 1 457 434 286-30N |
BOSCH | F 026 402 788 |
BOSCH | N4291 |
CASE | J911213 |
CHAMP | FS 150 |
CHAMPION | CFF100115 |
CHAMPION | L 115 |
CHAMPION | L 115/606 |
CLEANF | DN 938 |
COOPE | FSM 4117 |
DELPHI | FF0074 |
DELPHI | HDF508 |
FEBI | 15945 |
FILTRON | PP 932 |
FLEETGUARD | FS1235 |
FRAM | P5672 |
GM | 09111096 |
GUD | Z 286 |
HBJAKOPART | J1335043 |
HEN | H134WK |
JAPANPAR | FC-578 |
JAPANPAR | FC-578S |
JAPANPAR | JFC-578 |
JAPANPAR | JFC-578S |
KOLBENSCHM | 272-FS |
KOLBENSCHM | 50 013 272 |
LAUTR | ELG 5228 |
LUCCAV | HDF 508 |
MAG | FD 569 |
MAHLE | KC 76 |
MANN | WK 718/2 |
MANN | WK718/2 |
MEATDORIA | 4153 |
MEYLE | 514 323 0001 |
MOTAQUIP | VFF 339 |
MOTAQUIP | VFF 366 |
NIPPARTS | J1335043 |
P.B.R. | BG-1572 |
P.B.R. | BG-1600 |
PURFLU | CS436 |
PUROLATOR | F 57689 |
QUINTON HA | QFF0067 |
SCT | ST 799 |
SOFIMA | S 4384 NR |
TECNECO FI | GS 204 |
TECNECO FI | GS 5672 |
UFI | 24.384.00 |
UNICO F. | FI 7111/2 |
VAICO | V95-0041 |
VOLVO | 3087143-6 |
VOLVO | 3474010-0 |
WIXFILTERS | WF8121 |
MITSUBISHI
|
OPEL
|
RENAULT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.