Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | ACD 8102 E |
ACDELCO | ACD8102E |
ALCOFILTER | MD-657 |
AMC FILTER | TF-1978 |
ASHIKA | 30-ECO028 |
BLUEPRINT | ADP 152301 |
BLUEPRINT | ADP 152305 |
BOSCH | F 026 402 109 |
BOSCH | F 026 402 120 |
BOSCH | N2109 |
BOSCH | N2120 |
CHAMPION | CFF101560 |
CHAMPION | L 560/606 |
CHAMPION | L560/606 |
CITRO | 16 116 591 80 |
CITRO | 1906 A7 |
CITRO | 1906.A7 |
CLEANF | MG 1666 |
CLEANF | MG1666 |
COMLINE | EFF218 |
COOPERSFIA | FA5975 ECO |
DELPHI | HDF621 |
FEBI | 37321 |
FIAT | 9467637280 |
FILFILTER | MFE 1572 MB |
FILTRON | PE 816/8 |
FILTRON | PE816/8 |
FOMOCO | 9M5J9176AA |
FORD | 1 682 001 |
FORD | 2037 668 |
FORD | 9M5Q-9176-AA |
FRAD | 27.44.67/30 |
FRAM | C10778 ECO |
GIF | FI 122 |
GUD | M 113 |
HBJAKOPART | J1332108 |
HEN | E425KP D219 |
JAPANPAR | FC-ECO028 |
KOLBENSCHM | 4484-FX |
KOLBENSCHM | 50 014 484 |
KOLBENSCHM | 50014484 |
LAUTR | ELG 5408 |
MAG | 153071760480 |
MAG | 71760480 |
MAHLE | KX 331D |
MANN | PU 927 x |
MAPCO | 63612 |
MEATDORIA | 4994 |
MECAFILTER | ELG5408 |
MEYLE | 714 323 0012 |
MISFAT | F128 |
MOTAQUIP | LVFF 691 |
MULLER FIL | FN150 |
PEUGE | 16 116 591 80 |
PEUGE | 1906 A7 |
PSA | 1611659180 |
PSA | 1906.A7 |
PURFLU | C526 |
PZL | WP1521X |
QUINTON HA | WF8433 |
RYCO | R2702P |
SCT | SC 7054 P |
SOFIMA | S 6055 NE |
SWAG | 62 93 7321 |
TECNOCAR | N499 |
TOYOT | SU001-A0683 |
UFI | 26.055.00 |
UNICO F. | EFP 972 x |
UNIFLUX | XNE116 |
VAICO | V25-0081 |
VALEO | 587927 |
WIXFILTERS | WF8433 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.