Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2134 |
ACDELCO | XD 9316 E |
ALCOFILTER | SP-1363 |
BLUEPRINT | ADR 162301C |
BOSCH | F 026 402 081 |
BOSCH | F 026 640 903 |
BOSCH | N2081 |
CHAMPION | CFF100491 |
CHAMPION | L 491 |
CHAMPION | L 491/606 |
CHAMPION | L491/606 |
CLEANF | DN 1990 |
CLEANF | DN1990 |
COMLINE | EFF206 |
COOPE | FSM 4283 |
COOPERSFIA | FP5852 |
CROSLAND F | 5228 |
DELPHI | HDF663 |
FILTRON | PP 988/1 |
FILTRON | PP988/1 |
FRAD | 20.37.78/0130 |
FRAM | PS10397 |
HEN | H360WK |
LAUTR | ELG 5373 |
MAG | 71760252 |
MAHLE | KL 639 |
MAHLE | KL 639 D |
MANN | WK 918/2 X |
MANN | WK918/2X |
MAPCO | 63030 |
MEATDORIA | 5010 |
MEYLE | 16-14 323 0014 |
MOTAQUIP | LVFF 687 |
MULLER FIL | FN728 |
P.B.R. | AG-6155 |
PURFLU | FCS727 |
PURFLU | FCS738 |
RENAU | 77 01 069 023 |
RENAU | 77 01 070 006 |
RENAU | 77 01 478 277 |
RENAU | 77 01 478 827 |
RENAU | 82 00 638 874 |
RENAU | 82 00 732 749 |
SOFIMA | S 4073 NR |
TECNOCAR | RN306 |
UFI | 24.073.00 |
VAICO | V42-0261 |
VALEO | 587550 |
WIXFILTERS | WF8410 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.