Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | FF066 |
AUTOMOTOR | LATG85 |
BOSCH | 0450907009 |
BOSCH | 0450907012 |
BOSCH | 0986TF0126 |
BOSCH | F026402077 |
BOSCH | F026402090 |
BOSCH | F026402091 |
BOSCH | N2077 |
BOSCH | N2090 |
BOSCH | N2091 |
BOSCH | N7009 |
BOSCH | N7012 |
CLEANF | MGC1687 |
COMLINE | EFF167 |
COOPERSFIA | FP6115 |
DELPHI | HDF917 |
DELPHI | HDF937 |
DELPHI | HDF942 |
DELPHI | R6351050 |
DELPHI | R6351051 |
DELPHI | R6351200 |
EUROREPAR | E148087 |
EUROREPAR | E148088 |
EUROREPAR | E148089 |
FILTRON | PS980/3 |
FRAM | P11573 |
HIFI FILTE | SN99135 |
HIFI FILTE | SN99137 |
HOFFER | 4833 |
HOFFER | 4846 |
KLAXCAR | FE090Z |
KLAXCAR | FE100Z |
LAUTR | G85 |
LUCASFILTE | LFDF185 |
MANN | WK939/10X |
MANN | WK939/12X |
MANN | WK939/17X |
MEATDORIA | 4833 |
MEATDORIA | 4846 |
MECAFILTER | ELG5302 |
MECAFILTER | ELG5350 |
MECAFILTER | ELG5351 |
MGA | FG2093 |
MISFAT | F114A |
MISFAT | F122A |
MISFAT | F123A |
MOTAQUIP | VFF557 |
MOTRIO | 8671017373 |
MOTRIO | 8671019208 |
MOTRIO | 8671019209 |
MULLER FIL | FN917 |
PURFLU | FCS825 |
RENAU | 164004298R |
RENAU | 7701061577 |
RENAU | 7701062104 |
RENAU | 7701063613 |
RENAU | 8200186218 |
RENAU | 8200400418 |
RENAU | 8200458424 |
RENAU | 8671017373 |
SOFIMA | S4051NR |
SOFIMA | S4132NR |
TECNOCAR | RN608 |
UFI | 2405100 |
UFI | 2413200 |
VALEO | 587555 |
VALEO | 587556 |
VALEO | 587557 |
WIXFILTERS | WF8363 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.