Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D20312 |
ALCOFILTER | SP1258 |
BOSCH | 0450906312 |
BOSCH | 0450906368 |
BOSCH | 0450906373 |
BOSCH | 0450906403 |
CHAMPION | CFF100268 |
CHAMPION | L268 |
CHAMPION | L268606 |
CLEANF | DN1905 |
COMLINE | EFF089 |
COOPE | FSM4183 |
COOPERSFIA | FP5570 |
DELPHI | HDF520 |
FILTRON | PP8397 |
FRAM | PS9012 |
HEN | H145WK |
KNECHT | KL410 |
KNECHT | KL410D |
KNECHT | KL502 |
LAUTR | ELG5275 |
MANN | WK84212 |
MANN | WK84212x |
MECAFILTER | ELG5275 |
MEYLE | 1001270014 |
MOTOK | 108164 |
MOTOK | ALG2275 |
MULLER FIL | FN312 |
PBR | AG6078 |
PURFLU | FCS473 |
PUROLATOR | F68249 |
SEAT | 6N0127401F |
SOFIMA | S4426NR |
TECNOCAR | RN212 |
TEHO | 6227 |
UFI | 2442600 |
UNICO F. | FI814812 |
VAG | 1GD127401 |
VAG | 6N0127401F |
VAG | 6N0127401G |
VAG | 6N0127401H |
VAICO | 108164 |
VW | 1GD127401 |
VW | 6N0127401F |
VW | 6N0127401G |
VW | 6N0127401H |
WIXFILTERS | WF8265 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.