Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D20943 |
BLUEPRINT | ADF122302 |
BOSCH | F026402078 |
BOSCH | F026402128 |
CHAMPION | CFF100487 |
CHAMPION | L487 |
CHAMPION | L487606 |
COOPERSFIA | FA5912ECO |
FILTRON | PE9811 |
FILTRON | PE9812 |
FORD | 1471765 |
FORD | 1802052 |
FORD | 6G9N9176AB |
FRAM | C10586ECO |
HEN | E100KP01D182 |
HEN | E100KPD182 |
JAPANPAR | FCECO030 |
KNECHT | KX219 |
KNECHT | KX219D |
KNECHT | KX219DECO |
KNECHT | KX393 |
KNECHT | KX393D |
KNECHT | KX393DECO |
MANN | PU9003Z |
MANN | PU932X |
MECAFILTER | ELG5397 |
MULLER FIL | FN943 |
PURFLU | C523 |
SAKURAAUTO | EF19030 |
SCANI | 30794825 |
SOFIMA | S6020NE |
STARLINE | SFPF7168 |
TECNOCAR | N497 |
UFI | 0926020 |
UFI | 2602000 |
UFI | 926020 |
VOLVO | 30681552 |
VOLVO | 30794824 |
VOLVO | 30794825 |
VOLVO | 31273979 |
VOLVO | 31336192 |
VOLVO | 31342920 |
VOLVO | 8621645 |
WIXFILTERS | WF8476 |
FORD
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.