Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-2101 |
AMC FILTER | TF-1940 |
ASHIKA | 30-02-292 |
BLUEPRINT | ADT32338 |
BOSCH | F026403019 |
CHAMPION | CFF100470 |
COOPERSFIA | FT5552 |
DENCKERMAN | A110178 |
FILTRON | PP 931/2 |
FILTRON | PP931/2 |
HOFFER | 4191 |
JAPANPAR | FC-292S |
JAPKO | 30292 |
KNECHT | KL 514 |
KNECHT | KL514 |
MEATDORIA | 4191 |
MEYLE | 30-14 323 0009 |
MOTAQUIP | VFF362 |
MULLER FIL | FB386 |
OPENPARTS | EFF5220.20 |
SOFIMA | S1579B |
SOFIMA | S1655B |
TOYOT | 23000-29065 |
TOYOT | 23300-46060 |
TOYOT | 23300-46080 |
TOYOT | 23300-49185 |
TOYOT | 23300-49195 |
TOYOT | 23300-74230 |
TOYOT | 23300-75030 |
TOYOT | 23300-75031 |
TOYOT | 23300-79445 |
TOYOT | 23300-79455 |
UFI | 3157900 |
UFI | 3165500 |
VALEO ASIA | 587058 |
VALEO INDI | 587058 |
VALEO MEX | 587058 |
VALEO SIST | 587058 |
VALEO | 587058 |
WIXFILTERS | WF8190 |
MITSUBISHI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.