- Dolot - sr. [mm]: 10
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 94
- Wysokość [mm]: 214
- Wylot - sr. [mm]: 10
Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2621 |
AKRON-MALÒ | 1520209 |
ALCOFILTER | FF-074 |
ASHIKA | 30-VW-VW01 |
AVS AUTOPA | FA039 |
BLUEPRINT | ADV182353 |
BOSCH | F 026 402 853 |
COMLINE | EFF296D |
COOPERSFIA | FP6070 |
DELPHI | HDF680 |
DT SPARE P | 11.15008 |
FEBI | 102682 |
FILTRON | PS 985/6 |
FRAM | P10695 |
HEN | H349WK |
JAPANPAR | FC-VW01S |
JAPKO | 30VW01 |
KNECHT | KL 873 |
LAUTR | ELG 5458 |
LUCASFILTE | LFDF253 |
MAG | 154072383457 |
MAHLE | KL 873 |
MANN | WK9024 |
MEATDORIA | 5073 |
MECAFILTER | ELG5458 |
MEYLE | 1003230026 |
MISFAT | F144 |
MOTAQUIP | LVFF 743 |
OPENPARTS | EFF5274.20 |
PURFLU | FCS806 |
QUINTON HA | QFF0437 |
SCT | ST 6159 |
SOFIMA | S 4144 NR |
SWAG | 30 10 2682 |
TECNECO FI | GS10695-P |
TECNOCAR | RN340 |
TOPRAN | 116064 |
UFI | 24.144.00 |
VAG | 2H0 127 401 |
VAICO | V10-3308 |
WIXFILTERS | WF8466 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: