Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2040 |
A.L.FILTER | ALG-2040/1 |
ACDELCO | FS 9196 E |
ALCOFILTER | SP-2121 |
ASHIKA | 30-09-913 |
BLUEPRINT | ADA 102301 |
BOSCH | 0 450 915 003 |
BOSCH | 0 986 AF8 263 |
BOSCH | 0450915003 |
BOSCH | F5003-1 |
CHAMP | G 8154 |
CHAMPION | L 438 |
CHRYS | 05097052AA |
CHRYS | 5097052AA |
CLEANF | MBNA 1509 |
COMLINE | EFF070 |
COOPE | FIG 7092 |
COOPERSFIA | FT5638 |
CROSL | 6811 |
DELPHI | FF20056 |
FEBI | 26258 |
FIAT | K5097052AA |
FILFILTER | ZP 8054 FL |
FILTRON | PP 947/1 |
FRAM | G9526 |
GUD | E 102 |
HEN | H113WK |
HOFFER | 7790237 |
JAPANPAR | FC-913S |
KAYSE | AK 11-KJD-L |
KOLBENSCHM | 438-FP |
KOLBENSCHM | 50 013 438 |
LAUTR | ELE 6028 |
MAG | 71757978 |
MAG | FI 55 |
MAG | FI I55 |
MAHLE | KL 1003 |
MAHLE | KL 82 |
MANN | WK720 |
MAPCO | 62851 |
MEATDORIA | 4237 |
MECAFILTER | ELE6028 |
MERCE | 002 477 30 01 |
MERCE | 002 477 31 01 |
MERCE | 002 477 64 01 |
MERCE | 0024773001 |
MERCE | 0024773101 |
MERCE | 0024776401 |
MERCE | A 002 477 30 01 |
MERCE | A 002 477 31 01 |
MERCE | A 002 477 64 01 |
MISFAT | E841 |
MOTAQUIP | VFF 406 |
P.B.R. | AG-6075 |
PURFLU | EP189 |
PUROLATOR | F 65416 |
PZL | FPW39 |
RYCO | Z626 |
SCT | ST 711 |
SOFIMA | S 1841 B |
TECNOCAR | B68 |
UFI | 31.841.00 |
UNI | GFE 7163 |
UNICO F. | FI 7160 |
VALEO | 587029 |
WIXFILTERS | 33643 |
WIXFILTERS | 533643 |
WIXFILTERS | WF8175 |
CHRYSLER
|
MERCEDES-BENZ
|
PUCH
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: