Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | ACD 8036 E |
ALCOFILTER | MD-397 |
AMC FILTER | MF-4651 |
ARMAFILT | OBG-71/93.0 |
ASAS | AS 3586 |
ASHIKA | 30-05-531 |
ASHIKA | 30-ECO015 |
BLUEPRINT | ADZ 92309 |
BOSCH | 0 986 TF0 239 |
BOSCH | 1 457 431 705 |
BOSCH | 1 457 431 716 |
BOSCH | F 026 402 776 |
BOSCH | F 026 402 882 |
BOSCH | N1705 |
CHAMPION | CFF100253 |
CHAMPION | L 253 |
CHAMPION | L 253/606 |
CITRO | 1906 53 |
CLEANF | MG 099 |
COMLINE | EFF046 |
COOPE | FEM 4200 |
COOPE | FEM 4229 |
COOPE | FEM 4230 |
COOPERSFIA | FA5453 |
COOPERSFIA | FA5668 |
COOPERSFIA | FA5745 |
COOPERSFIA | FA5746 |
CROSL | 4021 |
CROSL | 4041 |
DELPHI | FF0164 |
DELPHI | HDF511 |
FEBI | 23155 |
FILFILTER | MF 1324 A |
FILFILTER | MF 1324 AMB |
FILTRON | PM 816/1 |
FRAM | C8820 |
FRAM | C9679 |
FRAM | C9989 |
FRAM | C9989 ECO |
FRAM | C9990 |
GIF | FI 521 |
GM | 9161303 |
GM | 93185381 |
GUD | G 1070 |
HBJAKOPART | J1335051 |
HEN | E63KP D78 |
JAPANPAR | FC-531 |
JAPANPAR | FC-531S |
JAPANPAR | FC-ECO015 |
JAPANPAR | JFC-531 |
JAPANPAR | JFC-531S |
JAPANPAR | JFC-ECO015 |
KOLBENSCHM | 50 013 905 |
KOLBENSCHM | 905-FX |
LAUTR | ELG 5238 |
LAUTR | G07 |
LUCCAV | HDF 511 |
MAG | 71760862 |
MAG | FD 579 |
MAHLE | KX 206 D |
MAHLE | KX 83 D |
MANN | P733/1X |
MAPCO | 63233 |
MEATDORIA | 4229/1 |
MECAFILTER | ELG5238 |
MISFAT | F687 |
MITSUBISHI | 1770A023 |
MITSUBISHI | MR 911916 |
MOTAQUIP | VFF 397 |
MOTAQUIP | VFF 509 |
NIPPARTS | J1335051 |
NISSA | 16400-AW300 |
NISSA | 16403-00QAB |
NISSA | 16403-AW301 |
OPEL | 4501003 |
OPEL | 4502627 |
P.B.R. | AG-3391 |
P.B.R. | AG-3404 |
PEUGE | 1906 52 |
PURFLU | C460 |
PURFLU | C493 |
PURFLU | C493E |
PURFLU | C494 |
PURFLU | C494E |
PUROLATOR | F 58094 |
PUROLATOR | F59242 |
RENAU | 77 01 044 913 |
RENAU | 77 01 071 000 |
RENAU | 77 01 207 545 |
RENAU | 77 01 476 463 |
RENAU | 77 01 478 972 |
RENAU | 77 01 479 050 |
RENAU | 77 01 479 176 |
RENAULT T | 77 01 479 050 |
SCT | ST 758 |
SOFIMA | S 6687 N |
SUZUK | 15415-67JA0 |
SUZUK | 15415-67JA0-000 |
TECNOCAR | N453 |
TECNOCAR | N480 |
TECNOCAR | N488 |
TECNOCAR | N492 |
TEHO | 7239 |
UFI | 26.687.00 |
UNI | GFE 5367 |
UNICO F. | FP 692/1 X |
VALEO | 587907 |
VOLVO | 30617334 |
WIXFILTERS | WF8178 |
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: