Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | ACD 8066 E |
ALCOFILTER | MD493 |
ALCOFILTER | NIR |
ARMAFILT | OBG79680 |
ASHIKA | 30-ECO019 |
BLUEPRINT | ADK82324 |
BOSCH | 1457070000 |
BOSCH | 1457431714 |
BOSCH | N0000 |
CITRO | 1906-A5 |
CITRO | 1906.77 |
CITRO | 190677 |
CITRO | 1906A5 |
CITRO | 1906A6 |
CLEANF | MG1602 |
COMLINE | EFF086 |
COOPE | FEM4184 |
COOPERSFIA | FA5676ECO |
COOPERSFIA | FA5977ECO |
CROSL | 4028 |
FIAT | 9401906768 |
FILTREC | MFE1417MB |
FILTRON | PE816/4 |
FILTRON | PE8164 |
FORD | 37 B 65 E 01 |
FRAM | C10777ECO |
FRAM | C9712 |
FRAM | C9712ECO |
HEN | E69KPD100 |
JAPANPAR | FCECO019 |
KNECHT | KX85 |
KNECHT | KX85D |
KNECHT | KX85DECO |
KOLBENSCHM | 448FX |
LAUTR | ELG5277 |
MAHLE | KX 85D |
MANN | PU830x |
MECAFILTER | ELG5277 |
MEYLE | 11-16 323 0000 |
MOTOK | ALG193 |
MOTOK | F101 |
MOTOK | GS0479E |
MOTOK | MFE1417MB |
MOTOK | MP4408 |
MULLER FIL | FN152 |
NIPPARTS | N1338037 |
PEUGE | 190676 |
PEUGE | 1906A2 |
PEUGE | 1906A6 |
PEUGE | 9467617680 |
PEUGE | 9641087880 |
PURFLU | C495 |
PURFLU | C495E |
PUROLATOR | F58284 |
QUINTON HA | WF8256 |
SCT | SC 7030 P |
SOFIMA | S6003NE |
SUZUK | 1541267G10 |
SUZUK | 1541267G10000 |
SUZUK | 1541267G11 |
SUZUK | 1541267G11000 |
SUZUK | 1541286CT1 |
SUZUK | 1541286CT1000 |
TECNOCAR | N479 |
TECNOCAR | N502 |
TOPRAN | 721 305 |
UFI | 2600300 |
VAICO | V22-1002 |
WIXFILTERS | WF8256 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.