Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | N7007 |
CITRO | 1901.99 |
COMLINE | EFF256 |
DENCKERMAN | A110697 |
FORD | 1148119 |
FORD | 1152193 |
FORD | 1334772 |
FORD | 1383736 |
FORD | 1484409 |
FORD | 1489328 |
FORD | 1575032 |
FORD | 1671655 |
FORD | 1677302 |
FORD | 2S6Q9155AA |
FORD | 2S6Q9155AB |
FORD | 2S6Q9155AC |
FORD | 2S6Q9155AD |
FORD | 2S6Q9155BA |
FORD | 7S6Q9155AB |
FORD | 7S6Q9155CB |
KNECHT | 70551313 |
KNECHT | KL777D |
LAUTR | G16 |
MANN | WK9015X |
MECAFILTER | ELG5364 |
MECAFILTER | ELG5381 |
MISFAT | F112A |
MOTAQUIP | VFF423 |
MULLER FIL | FN242 |
MULLER FIL | FN243 |
PEUGE | 1901.99 |
POLATOR IN | 70551313 |
POLATOR IN | KL777D |
SOFIMA | S 4015 NR |
SOFIMA_CN | S 4015 NR |
TOYOT | SU001-00892 |
TOYOT | SU00100696 |
TOYOT | SU00100775 |
UFI | 24.015.00 |
VALEO | 587534 |
VALEO | 587571 |
CITROËN
|
FORD
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.