Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG2053 |
ALCOFILTER | SP983 |
AMC FILTER | MF5571 |
BLUEPRINT | ADM52325 |
BOSCH | 0450906261 |
BOSCH | 0450906861 |
BOSCH | D861 |
CHAMP | FN37 |
CHAMPION | L138 |
CLEANF | DN995 |
COMLINE | EFF017 |
COOPERSFIA | FP5319 |
CROSL | 5038 |
DELPHI | HDF960 |
FILTRON | PP838/1 |
FORD | 1135482 |
FORD | 6807970 |
FORD | 7255558 |
FORD | 9807970 |
FRAM | P5661 |
HEN | H142WK |
KNECHT | KL99 |
MAHLE | KL99 |
MANN | WK845/3 |
MAZDA | 1E0713480 |
MAZDA | PN4713ZA59 |
MECAFILTER | ELG5224 |
MULLER FIL | FN109 |
Motorcraft | EFG316 |
P.B.R. | AG6028 |
PURFLU | FCS455 |
PUROLATOR | F57644 |
SOFIMA | S5600NR |
TECNOCAR | RN65B |
UFI | 2438200 |
UNI | GFE5327 |
UNICO F. | FI81703 |
WIXFILTERS | WF8044 |
FORD
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.