Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-30-05-505 |
A.Z. Meist | AZMT-41-020-1452 |
AMC FILTER | MF-4673 |
BBFREDLINE | 37MI014 |
DENCKERMAN | A110434 |
FRAM | LFT |
IAP | 122-12066 |
JC PREMIUM | B35052PR |
KAISHIN | FC1210 |
KAISHIN | FC1225 |
KAVO PARTS | MF-4673 |
KAVO PARTS | MF-4680 |
MAXGEAR | 26-2293 |
MDR | MFF-3505 |
MITSUBISHI | MB129894 |
MITSUBISHI | MB129895 |
MITSUBISHI | MB181933 |
MITSUBISHI | MR571545 |
NIPPARTS | J1335059 |
NPS | M133I92 |
OSSCA | 18103 |
PEMEBLA | JAPFC-505S |
PURFLU | LFT |
QF | QF16A00075 |
STELLOX | 21-00581-SX |
TECNOCAR | LFT |
WILMINK | WG2218113 |
ZEKKERT | KF-5484 |
ZEKKERT | KF-5493 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.