Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BALDW | PF9872 |
BOSCH | 1 457 070 007 |
BOSCH | 1 457 431 715 |
BOSCH | F 026 402 009 |
BOSCH | F 026 402 750 |
BOSCH | N 1715 |
BOSCH | N 2009 |
CHAMPION | CFF 100423 |
CHAMPION | L 423/606 |
CHAMPION | L 448 |
COMLINE | EFF 121 |
COOPE | FEM 4187 |
COOPERSFIA | FA5695 ECO |
CROSL | 4034 |
FILTRON | PE 973 |
FRAM | C 9766 ECO |
FRAM | C9766 |
HEN | E 72 KP D107 |
HEN | E72KP01 D107 |
HEN | E72KP02 D107 |
JAPANPAR | FC-ECO034 |
PURFLU | C 505 |
PUROLATOR | F 69092 |
PZL | WP1560X |
TECNOCAR | N 308 |
UFI | 26 002 00 |
UFI | 26 014 00 |
VAG | 1K0 127 177 A |
VW | 1K0 127 177 |
VW | 1K0 127 177 A |
VW | 1K0 127 434 |
VW | 1K0 127 434 A |
VW | 1K0127400K |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.