Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2145 |
ACDELCO | FS 9260 E |
BLUEPRINT | ADB 112306 |
BMW | 1 439 407 |
BMW | 1 712 296 |
BMW | 13 32 1 439 407 |
BMW | 13 32 1 712 296 |
BMW | 13 32 7 512 017 |
BMW | 13 32 7 512 018 |
BMW | 13 32 7 512 019 |
BMW | 7 512 019 |
BOSCH | 0 450 905 952 |
BOSCH | 450905952 |
BOSCH | F 5952 |
CHAMPION | CFF 100428 |
CHAMPION | L 428/606 |
CLEANF | MBNA 1543 |
COMLINE | EFF 140 |
COOPE | FIG 7102 |
COOPERSFIA | FIG7102 |
COOPERSFIA | FT5791 |
CROSL | 6832 |
FEBI | 36202 |
FILTRON | PP 832/3 |
FRAM | G9879 |
HEN | H 157 WK |
HIFI FILTE | BE 538 |
KOLBENSCHM | 646-FP |
MAG | 152071757996 |
MAG | 154065929920 |
MAG | 213908910800 |
MAG | FI 98 |
MANN | WK 532/1 |
MAPCO | 62652 |
MEATDORIA | 4334 |
MEYLE | 314 323 0006 |
PURFLU | EP200 |
PUROLATOR | F 59113 |
QUINTON HA | QFF0054 |
QUINTON HA | WF8337 |
SOFIMA | S 1847 B |
UFI | 31.847.00 |
VAICO | V20-0647 |
WIXFILTERS | WF 8337 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.