Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD381 |
ASHIKA | 30-ECO009 |
BLUEPRINT | ADZ92310 |
BOSCH | 1457429656 |
BOSCH | N9656 |
CHAMP | FC11 |
CITRO | 190675 |
CLEANF | MG1600 |
COOPE | FEM4130 |
CROSL | 4023 |
DENCKERMAN | A120019 |
FIAMM | FA5362 |
FILTRON | PE936/1 |
FILTRON | PM936 |
FRAM | C5897 |
GM | 90542212 |
GM | 90542912 |
GM | 93185390 |
GM | 93185604 |
HEN | E59KP01 D78 |
HEN | E59KPD78 |
JAPANPAR | FCECO009 |
JAPKO | 3ECO009 |
KNECHT | KX78D |
LAUTR | ELG5245 |
LUCAS | HDF513 |
MAG | FD507 |
MANN | P732x |
MECAFILTER | ELG5245 |
MFILTER | MP449 |
MISFAT | F689 |
OPEL | 5818508 |
OPEL | 5818509 |
OPEL | 802721 |
OPEL | 818531 |
PBR | AG3374 |
PURFLU | C447 |
PURFLU | C511 |
PUROLATOR | F58072 |
SAAB | 5195516 |
SAAB | 5464656 |
SCT | ST760 |
SOFIMA | S6689N |
TECNOCAR | N456 |
TEHO | 7239 |
TEHO | 7240 |
TEHO | D240 |
UFI | 26.689.00 |
UNICO F. | FP792X |
UNIPART | GFE5341 |
WIX-CN | WF8166 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
PZL Sędziszów to w stu procentach polska firma, działająca na rynku motoryzacyjnym. Przedsiębiorstwo zdaje się dowodzić, że również w Polsce mogą funkcjonować firmy liczące się na rynku międzynarodowym. Firma działa prężnie już od 1939 roku. Niemniej jednak na przestrzeni dziesięcioleci przedsiębiorstwo zaliczało liczne wzloty i upadki. Wielokrotnie zmieniano również obszar działalności. Niemniej jednak od wielu lat PZL Sędziszów to zaufany dostawca jakościowych filtrów samochodowych. Filtry PZL Sędziszów to wyjątkowo efektywne produkty, których jakość potwierdzają liczne certyfikaty. W ofercie znaleźć można zarówno filtry oleju PZL Sędziszów, jak i filtry paliwa, powietrza oraz filtry kabinowe. Polski producent filtrów samochodowych PZL Sędziszów wykorzystuje najnowocześniejsze technologie produkcyjne, aby uzyskać maksymalną powtarzalność produkcji. Produkty są wyposażone w nowoczesne technologie filtracyjne, które nie tylko zatrzymują więcej zanieczyszczeń, ale również zapewniają filtrom większą żywotność w porównaniu do modeli starszego typu. Główna siedziba oraz fabryka filtrów PZL Sędziszów mieści się w Polsce. Jednak części PZL Sędziszów są dzisiaj dostępne również poza granicami kraju. Firma prowadzi intensywny eksport filtrów, docenianych głównie w krajach ościennych.