Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD393 |
ASHIKA | 30-ECO011 |
BOSCH | 1457030013 |
BOSCH | 1457431393 |
BOSCH | N0013 |
CITRO | 190651 |
CITRO | 1906A1 |
CITRO | 1906C5 |
CLEANF | MG080 |
COOPE | FEM4152 |
CROSL | 5053 |
DELPHI | HDF536 |
DENCKERMAN | A120028 |
FIAMM | FA5536 |
FIAMM | FA5536ECO |
FILTRON | PE816/3 |
FRAM | CG8953 |
FRAM | CG8953ECO |
HEN | E62KPD91 |
JAPANPAR | FCECO011 |
JAPKO | 3ECO011 |
KNECHT | KX87D |
MANN | PU922x |
MEATDORIA | 4265 |
MECAFILTER | ELG5237 |
MISFAT | F691 |
MOTAQUIP | VFF378 |
PBR | AG3395 |
PEUGE | 190156 |
PEUGE | 190159 |
PEUGE | 190162 |
PEUGE | 190650 |
PEUGE | 190651 |
PEUGE | 1906A1 |
PEUGE | 1906C5 |
PURFLU | C482 |
PUROLATOR | F58238 |
SOFIMA | S6691N |
SUZUK | 15412-67G00 |
SUZUK | 15412-67G00-000 |
SUZUK | 15412-86CT0 |
SUZUK | 15412-86CT0-000 |
TECNOCAR | N301 |
TEHO | 7242 |
TEHO | D242 |
UFI | 26.691.00 |
UNICO F. | EFP875X |
UNIPART | GFE5361 |
WIX-CN | WF8195 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
PZL Sędziszów to w stu procentach polska firma, działająca na rynku motoryzacyjnym. Przedsiębiorstwo zdaje się dowodzić, że również w Polsce mogą funkcjonować firmy liczące się na rynku międzynarodowym. Firma działa prężnie już od 1939 roku. Niemniej jednak na przestrzeni dziesięcioleci przedsiębiorstwo zaliczało liczne wzloty i upadki. Wielokrotnie zmieniano również obszar działalności. Niemniej jednak od wielu lat PZL Sędziszów to zaufany dostawca jakościowych filtrów samochodowych. Filtry PZL Sędziszów to wyjątkowo efektywne produkty, których jakość potwierdzają liczne certyfikaty. W ofercie znaleźć można zarówno filtry oleju PZL Sędziszów, jak i filtry paliwa, powietrza oraz filtry kabinowe. Polski producent filtrów samochodowych PZL Sędziszów wykorzystuje najnowocześniejsze technologie produkcyjne, aby uzyskać maksymalną powtarzalność produkcji. Produkty są wyposażone w nowoczesne technologie filtracyjne, które nie tylko zatrzymują więcej zanieczyszczeń, ale również zapewniają filtrom większą żywotność w porównaniu do modeli starszego typu. Główna siedziba oraz fabryka filtrów PZL Sędziszów mieści się w Polsce. Jednak części PZL Sędziszów są dzisiaj dostępne również poza granicami kraju. Firma prowadzi intensywny eksport filtrów, docenianych głównie w krajach ościennych.